Ruxandra Silaghe (41 de ani) din Bucureşti s-a decis să facă primii paşi în antreprenoriat în urmă cu circa şase ani, când a fondat magazinul online Comenzi -Sampanie, care comercializează vinuri spumante, dar şi alte produse din acelaşi segment. Fondatoarea a investit 2.500 de euro, iar în prezent ţinteşte vânzări de 100.000 de euro.
„La momentul lansării firmei am observat că piaţa online, dar şi retailul clasic ofereau un sortiment relativ restrâns în domeniul băuturilor spumante. Foarte multe produse nu se găseau decât în câteva magazine specializate şi am dorit să creăm un loc care să poată oferi un sortiment cât mai variat din aceste produse“, spune Ruxandra Silaghi, acţionar în cadrul firmei Key Account Trading (firma care administrează magazinul online Comenzi - Sampanie).
Fondatoarea a investit 2.500 de euro în platforma tehnică şi în configurarea acesteia, iar primele comenzi au venit după prima lună de funcţionare a magazinului. „Ulterior, am constatat că cererea pentru vinurile spumante era mică şi magazinul nu acoperea costurile de operare doar din vânzarea spumantelor, astfel am lărgit sortimentul adăugând şi vinuri.“
Magazinul Ruxandrei Silaghe livrează în toată ţara vinuri spumante din ţară, dar şi aduse din Italia, Franţa, Argentina, Moldova, Ungaria şi alte ţări. Preţurile unei sticle de şampanie variază de la 25 de lei la 775 de lei. Cea mai mare comandă pe care a primit-o firma a fost de 550 de lei. „Anul acesta, urmărim creşterea vânzărilor prin intermediul magazinului online deja existent şi continuăm să ne uităm după o locaţie care să aducă sens businessului nostru.“
Compania care operează magazinul, Key Account Trading, ţinteşte pentru anul acesta o cifră de afaceri de peste 100.000 de euro după ce în 2014 a avut vânzări de aproape 60.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.
Piaţa de comerţ electronic este estimată la circa 1,1 miliarde de euro, conform datelor din 2014, fiind ultimele date disponibile, însă această valoare reprezintă doar zona de retail, comerţul online în zona de B2B (business-to-business) având o dimensiune de aproximativ 10 miliarde de euro.