Companii

O familie din Oradea vinde ciuperci pentru restaurante de lux din Italia

Alexandru Chiş

Alexandru Chiş

Autor: Alina-Elena Vasiliu

08.01.2016, 00:07 5383

Familia Chiş din Oradea a pornit în 2012 împreună cu un antreprenor italian o afacere bazată pe comer­cia­lizarea de ciuperci şi fructe de pă­dure, iar brandul Grădina Pă­du­rii a ajuns în pre­zent pe pieţele din Aus­tria, Ger­ma­nia, Elve­ţia şi Italia, cu­cerind bucă­tarii unor mari restau­ran­te din Ro­ma, Veneţia sau Milano.

„Marele avantaj al Ro­mâniei este că, în cursul unui an, datorită unui mi­cro­climat unic, poa­te livra ciuperci proaspete şase sau chiar şapte luni pe an, faţă de alte pieţe care nu pot face asta mai mult de trei luni pe an“, a spus Alexandru Chiş, acţionar al com­paniei Rom­tran­silvan Logistic, care deţine brandul Grădina Pădurii.

Compania a avut în 2013, primul an complet de funcţionare, afaceri de 4 milioane de lei, iar în 2015 s-a apro­piat de 20 de milioane de lei. Firma li­vrea­ză anual aproximativ 100 de tone de ciuperci pe piaţa internă şi 400 de to­ne pe cea externă, în va­rian­ta proas­pătă sau proce­sa­tă, cărora li se adaugă alte 80 de tone de nucă.

„Cu ajutorul băncilor şi al eco­no­miilor personale au fost făcute pri­mele investiţii fără de care nu pu­team să ne atingem scopurile. De la ca­mioa­nele de 15 tone am tre­cut la ce­le de 3,5 tone. Am făcut primele eti­che­te aşa cum ne-am priceput şi am mers cu ele la marii retaileri“, poves­teşte Alexandru Chiş, care îi are de anul trecut alături în afacere şi pe cei doi copii (Bianca şi Bogdan).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO