Companii

O industrie care merge cu pedala pe acceleraţie. Dacia şi Ford au produs maşini de 7 mld. euro în 2018 datorită lansării noilor SUV-uri Duster şi EcoSport

O industrie care merge cu pedala pe acceleraţie. Dacia...

Autor: Bogdan Alecu

30.01.2019, 00:08 2912

După 2020, când Dacia şi Ford vor ajunge la o capacitate maximă de 700.000 de maşini anual, valoarea producţiei va putea urca spre 10 mld. euro.

Lansarea în producţie a noilor SUV-uri Duster şi EcoSport a susţinut puternic creşterea numă­rului de maşini asamblate pe piaţa locală anul trecut, cu atât mai mult cu cât segmentul maşinilor de teren reprezintă acum cel mai dinamic segment la nivel european.

În total, în 2018, au fost asamblate aproape 477.000 de maşini, în creştere cu 31% faţă de anul precedent, potrivit datelor din piaţă şi calculelor ZF. Recordul anterior a fost înre­gis­trat în 2013, primul an întreg de producţie pen­tru Ford B-Max la Craiova. Luând în calcul un preţ mediu de piaţă estimat de ZF la 15.000 de euro cu TVA, atunci valoarea producţiei din 2018 este de peste 7 mld. euro.

Mai mult, în toamna acestui an la Craiova va intra în producţie un al doilea model, care potrivit presei internaţionale va fi Ford Puma, un crossover mai mare decât EcoSport care va permite creşterea producţiei Ford la peste 200.000 de maşini anual. La Mioveni, Grupul Renault a anunţat deja ce începând cu 2020-2021 va majora producţia uzinei de la 350.000 la 406.000 de unităţi anual, ceea ce ar face ca după 2021 în România să se poată produce peste 700.000 de maşini anual.

„Pentru a atinge un nivel de 700.000 de uni­tăţi, vorbim în primul rând de piaţă. Dacă cele două mari uzine vor face acele produse care să respecte cerinţele clientului, mai ales dacă vor integra elemente de înaltă tehnologie care vor fi introduse pe piaţă după 2020, cum ar fi conectivitate, maşini electrice şi hibride, atunci vom ajunge la un maxim de capacitate. Clientul va decide. Mai avem aici doi factori de mare importanţă - infrastructura şi asigurarea can­titativă şi calitativă a forţei de muncă şi infra­structura care trebuie dezvoltată urgent“, a spus Gabriel Sicoe, preşedintele Asociaţiei Con­structorilor de Automobile din România (ACAROM).

Producţia record din 2018 a fost înregistra­tă în contextul în care uzina Ford de la Craiova a înregistrat în 2018 o producţie-record de aproape 142.000 de maşini, iar uzina Dacia a re­ve­nit pe creştere susţinută de noul Duster, urcând cu 7%, la peste 335.000 de maşini.

Acest volum de producţie a fost atins în con­diţiile în care infrastructura la sud de Carpaţi este aproape neschimbată de zece ani - în con­ti­nuare nu există o autostradă sau drum expres între Piteşti şi Craiova şi infrastructura feroviară nu a fost modernizată. Pe de altă parte, anul acesta ar putea demara lucrările la pri­mele două tronsoane ale drumului expres din­tre Craiova şi Piteşti, care vor ac­ţiona şi ca o centură ocolitoa­re pentru Balş şi Slatina.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO