Companii

O piaţă care se „hrăneşte“ de pe urma inflaţiei galopante. Mărcile private ar putea „mânca“ 1-2 miliarde de euro din vânzările marilor branduri doar în 2022

O piaţă care se „hrăneşte“ de pe urma inflaţiei...

Autor: Cristina Roşca

04.08.2022, 00:08 2413

Mărcile private au preţuri cu până la 30% mai mici decât cele ale marilor branduri şi asta contează, dat fiind că românii au devenit tot mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii.

Mărcile private dezvoltate de retaileri şi tot mai prezente la raft în ultimii ani ar putea „fura“ doar în 2022 vânzări de 1-2 mld. euro de la marile branduri, dat fiind că românii devin tot mai atenţi la buget, arată o estimare a ZF pe baza datelor din piaţă.

„Perioadele de instabilitate economică au impact asupra puterii de cumpărare a consumatorilor. Astfel, putem observa orientarea acestora către variante mai avantajoase din punctul de vedere al preţului, un criteriu pe care mărcile private îl îndeplinesc cu succes“, spune Oana Lungu, director de achiziţii în cadrul Kaufland Moldova şi România.

Inflaţia a sărit de 15% după primele cinci luni din an şi mănâncă din puterea de cumpărare a românilor care devin astfel tot mai atenţi la propriul buget. Scumpirile duc astfel la un comportament de consum mai prudent, ceea ce înseamnă fie mai puţine produse în coş, dar păstrarea aceluiaşi nivel de brand şi preţ, fie orientarea către bunuri mai ieftine.

„Am extins portofoliul de etichete proprii (mărci proprii – n.red.), peste 125 de articole noi fiind lansate în S1/2022. Acestea acoperă 91% din totalul vânzărilor de produse noi“, a spus Régis Moratin, CFO al Carrefour România. Afirmaţiile sale confirmă încă o dată apetitul mare al românilor pentru mărci private, apetit crescut în vremuri de criză.

Un avantaj al acestor produse care poartă nume precum Pilos, K-Classic, Tex şi Gusturi Româneşti îl constituie preţul cu până la 30% mai mic decât al marilor branduri. Anual, românii cheltuie 5,5-6,5 mld. euro pe produse care poartă una dintre mărcile proprii ale retailerilor, însă loc de creştere mai există însă, şi mult.

Mărcile private au câştigat doar în primele trei luni din acest an trei puncte procentuale în ceea ce priveşte cota de piaţă, ajungând să mănânce 26% din vânzările de bunuri FMCG, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK.

Dat fiind că acest segment de piaţă a câştigat trei puncte procentuale cotă de piaţă în doar trei luni, este posibil ca la nivelul întregului an 2022 avansul să fie undeva la 5-10 puncte procentuale, conform estimărilor ZF. Asta înseamnă vânzări suplimentare de 1-2 mld. euro în 2022.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO