Companii

O piata de 50 de milioane de euro: Romaqua vine cu brandul Elektrik in lupta cu Red Bull si Burn

O piata de 50 de milioane de euro: Romaqua vine cu brandul Elektrik in lupta cu Red Bull si Burn
23.03.2010, 23:18 787

In plus, pana acum compania nu a demarat o ofensiva puternica pesegmentul de promovare pentru sustinerea noului brand. Cu toateacestea, Romaqua si-a anuntat tinta pentru primul an: atingereaunei cote de piata de 3-4% cu Elektrik, ceea ce i-ar putea aducevanzari de 1-2 mil. euro in 2010, segmentul bauturilor energizantefiind estimat la 40-50 mil. euro in acest moment.

Lupta pe segmentul energizantelor este dura, piata de profilfiind dominata de austriecii de la Red Bull care detin o cota decirca 50%, potrivit datelor din 2008.

La randul sau, imbuteliatorul Coca-Cola - cel mai mare jucatorpe piata bauturilor non-alcoolice - detine in portofoliuenergizantele Burn, produs situat pe acelasi segment de pret ca siRed Bull.

Noulpariu al lui Octavin Cretu, actionarul majoritar al grupuluiRomaqua, este insa dezvoltarea unui segment inferior de pret.

"Pretul Giusto Elektrik este imediat sub cel al competitorilorRed Bull si Burn", a declarat Radu Lazaroiu, directorul general alRomaqua Group Borsec.

In topul celor mai vandute bauturi energizante din Romaniaintra, alaturi de Red Bull si Burn, si brandul austriac PowerHorse, importat de catre compania Dacardi Impex. Si grupul fratilorMicula din Bihor, European Drinks, este activ pe piataenergizantelor, acesta avand in portofoliu bautura Rienergy din2007.

Fratii Micula au promovat produsul si la export, insa nu suntdisponibile informatii despre vanzarile realizate in ultimii ani decompanie pe segmentul de profil. Ca pret, Rienergy este situat pesegmentul de intrare (cel mai de jos) al pietei bauturilorenergizante.

Producatorul Borsec mizeaza pe cresterea consumului deenergizante in acest an.

"Piata energizantelor a avut o evolutie ascendenta si in 2009,iar prognoza pentru acest an este tot una favorabila, de cresterecu 2,6%", a mai spus Lazaroiu.

El a mai precizat ca nu au fost necesare noi investitii inproductie pentru intrarea Romaqua pe piata bauturilorenergizante.

"Nu au fost necesare investitii suplimentare. Giusto Elektrik seimbuteliaza pe linia de doze Albacher din fabrica noastra de laSebes". De altfel, actionarii Romaqua analizeaza extinderea gameide produse fabricate la Sebes inca din 2008, anul inaugurariifabricii care a permis intrarea grupului pe cea mai competitivapiata din sectorul bauturilor, cea a berii.

"Studiem aceasta piata inca din anul 2008", a mai precizatdirectorul grupului.

Fabrica de bere a fost construita de la zero prin investitii de39 mil. euro, cea mai mare parte a acestora fiind acoperite decredite de la BCR in valoare de 31 mil. euro.

Pe piata berii, compania a anuntat in 2008, in momentul lansariiAlbacher, ca vizeaza o cota de 4-5% in primul an. Dupa sase luni,rezultatele raportate de Romaqua pe anul fiscal 2008 au aratat caproducatorul ajunsese la o cota de 2-3% in volum pe piata berii, cuvanzari de aproximativ 23 mil. euro in intervalul mentionat.

Albacher a ajuns anul trecut la o cota de peste 5% pe piataberii, potrivit ultimelor date disponibile.

Pariul pe bere, o piata cu o valoare aproape de doua ori maimare decat cea a bauturilor non-alcoolice, a contribuit cel maimult la cresterea de 45% a vanzarilor Romaqua Group in 2008 fata deanul anterior, in conditiile in care apa minerala si sucurile dinportofoliu au inregistrat un avans de 20% in acelasi interval,potrivit datelor furnizate de companie anul trecut.

In 2008, cifra de afaceri consolidata a grupului a fost de 478,2mil. lei (130 mil. euro). Romaqua nu a comunicat inca rezultatelepe 2009. Lazaroiu a precizat doar ca vanzarile companiei au ramaspe crestere anul trecut fata de 2008.

Producatorul Romaqua este controlat de Octavian Cretu, cu oparticipatie de 60%. El detine impreuna cu Octavian Palfi peste 90%din actiunile Romaqua Group.

Ce branduri a aruncat Octavian Cretu in lupta cumultinationalele

Elektrik este al 9-lea brand din portofoliu, lansat in2010

  • a fost lansat sub umbrela Giusto
  • piata de profil, estimata la 40-50 mil. euro, este dominata inprezent de Red Bull, cu o cota de circa 50%
  • un alt brand puternic pe aceasta piata este Burn dinportofoliul Coca-Cola

In 2008 Romaqua a atacat piata berii cu Albacher

  • a intrat astfel in lupta cu multinationale precum Ursus,Heineken, InBev sau URBB si cu European Drinks (Burger) pe o piatade peste un miliard de euro
  • Albacher a ajuns la o cota de piata de 5% in mai putin de doiani
  • Romaqua a investit 30 mil. euro in fabrica de bere de laSebes

Sucurile Giusto au fost lansate pe piata in 2005

  • se lupta cu brandurile internationale Cappy si Prigat
  • Giusto avea in 2008 o cota estimata de companie la peste 20% pesegmentul still drinks (sucuri plate cu continut de fructe sub25%)
  • Segmentul sucurilor necarbonatate este estimat la sub 500 mil.euro

Cel mai mare brand al companiei este Borsec, brand careexista si inainte de 1989

  • acesta i-a adus prima pozitie pe piata apelor minerale,estimata la 300 mil. euro
  • Borsec are o cota estimata la peste 20% in prezent
  • Principalele marci competitoare sunt Dorna, Izvorul Alb(Coca-Cola) si Bucovina si Perla Harghitei

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO