Companii

Omul care a construit brandul Covalact înainte de SigmaBleyzer: „Lactalis a luat Covalact pentru poziţie pe piaţă, brand şi oameni“

Omul care a construit brandul Covalact înainte de...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

22.12.2016, 00:07 1523
Lactalis, grupul francez care şi-a adăugat în portofoliu în mai puţin de un an liderul şi locul şapte din industria lacta­te­lor - Albalact şi Covalact - ar putea începe optimi­za­rea acti­vi­tăţii de pe plan local, lucru care ar putea să în­sem­ne chiar închiderea de fabrici, consideră foşti executivi din sector.

„Lactalis nu a luat Covalact pentru că nu îi trebuie, ci ca să-şi construiască o structură complementară şi să folo­seas­că infrastructura care la Covalact este foarte bună, inclusiv din punct de vedere tehnologic, ca poziţie pe piaţă, nume, per­sonal etc. (...) Că se mai poate închide ceva, este ade­vărat, dar când poţi să concentrezi producţia într-un loc este un aspect care trebuie luat în calcul“, a spus Ioan Bălan, fost director general şi acţionar al Covalact. El a vândut toate acţiunile (70%) Covalact către fondul de investiţii SigmaBleyzer în 2007 pentru circa şapte milioane de euro, con­form datelor de la acea vreme.

Ioan Bălan a condus producătorul de lactate din Co­vasna timp de 26 de ani, iar în 2009 a părăsit conducerea com­paniei. Recent, SigmaBleyzer a bătut palma cu gigantul fran­cez Lactalis pentru vânzarea Covalact, într-o tranzacţie esti­mată la 30-40 mil. euro, conform datelor din piaţă. Prac­tic, SigmaBleyzer a luat de 3-4 ori mai mult pe Covalact de­cât a dat în 2007. Tranzacţia dintre Lactalis şi Covalact va tre­bui însă să primească întâi acordul Consiliului Concurenţei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO