Companii

Online-ul a ajuns în pandemie să contribuie cu 9% la totalul pieţei de retail din România, în urcare de la 7%. Rămâne cea mai mică pondere din regiune. În Cehia ponderea e aproape dublă, iar în restul pieţelor sare de 10%

ANALIZĂ

Online-ul a ajuns în pandemie să contribuie cu 9% la...

Autor: Cristina Roşca

24.04.2021, 23:41 199

♦ Contribuţia se referă la totalul pieţei de retail, deci şi la cumpărăturile de alimente, dar şi la cele de electrocasnice, cărţi, materiale de construcţii, modă sau cosmetice ♦ Toată piaţa de retail din România este estimată de ZF la circa 40 mld. euro.

Comerţul online a ajuns să contribuie cu 9% la totalul vân­­zărilor din retailul româ­nesc, în urcare de la aproape 7% în anul dinaintea pan­de­mi­ei, arată o analiză a com­pa­ni­ei de cerce­ta­­re de piaţă Eu­ro­moni­tor. Ast­fel, avansul în ca­zul României este de pu­ţin pes­te 30%, mai mic decât în cazul Polo­niei sau al Rusiei, şi chiar decât media re­giu­­nii, semn că deşi apetitul pentru shop­­ping pe internet a crescut, offline-ul rămâne „rege“.

De altfel, România este piaţa cu cea mai mică pondere a online-ului în total re­tail dintre cele anali­za­te de Euromonitor, în Cehia acest canal de vânzări ajungând să re­pre­zinte 16,6%. Asta înseamnă că unu din şase lei chel­tuiţi de un consumator pe aceas­tă pia­­ţă a mers către shopping online. În afa­ra pie­ţei locale, în toate ţările pon­derea sare de 10%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO