Companii

Orientarea consumatorilor către branduri locale ajută producătorii români pe piaţa de acasă, dar le pune probleme la export unde apare acelaşi fenomen naţionalist

Orientarea consumatorilor către branduri locale ajută...

Autor: Cristina Roşca

31.12.2020, 00:07 520

Pandemia de Covid-19 a adus în prim-plan un fenomen care a început să prindă contur acum câţiva ani, şi anume orientarea consumatorilor către produse „made in Ro”.

După mai bine de două decenii în care brandurile străine, internaţionale, cu renume erau considerate mai bune şi astfel erau mai căutate de consumatorii locali, de câţiva ani se remarcă o inversare a acestui fenomen. Mai mult decât atât, pandemia accelerat acest trend şi a făcut ca fie dintr-un soi de patriotism, fie din dorinţa de a ajuta un business local, un client să aleagă la raft un produs atohton. Astfel, banii rămân în ţară şi indirect creşte şi puterea de cumpărare a românilor.

„Ce am constatat noi este că această criză (pandemia de Covid-19 – n.red.) a accentuat nişte trend-uri deja existente. Chiar şi înainte de pandemie exista această tendinţă de a cumpăra produse locale, însă 2020 a accelerat acest trend. Pe de altă parte, pandemia a scindat piaţa şi observăm o orientare fie către produse foarte foarte ieftine, fie către bunuri premium de foarte bună calitate”, spune Adrian Cocan, director general al Agroserv Măriuţa, compania care pune pe piaţa produsele sub brandul Lăptăria cu Caimac.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO