Companii

Oriflame: Vindem mai multe produse ieftine

01.10.2009, 23:10 97

Monica Tatoiu, directorul general al Oriflame Romania, filialalocala a producatorului suedez de cosmetice, vede o revitalizare aconsumului abia in a doua parte a anului viitor, dupa o vara 2009dintre cele mai "grele".

"Pe piata cosmeticelor, vindem mai multe unitati, dar vindemsapunuri in loc de geluri de dus, si asta este o metafora care sepoate aplica pe toata gama de produse. Vara aceasta a fost unadintre cele mai grele perioade, dar consumul isi revine. Prima gurade aer va fi perioada de Craciun, unde speram sa avem mai multecomenzi", a declarat Tatoiu.

Scaderea consumului s-a vazut in toate domeniile, iar exemplulpe care il ofera directorul Oriflame este comportamentul romanilorla mare. "Au fost mai multi turisti, dar hotelurile au fost ocupatecu 20% sub anul trecut. In materie de produse alimentare saurestaurante au fost scaderi de 30%. Oamenii nu renunta la a sesimti bine, dar consuma foarte putin", explica Tatoiu.

Acelasi lucru se intampla si pe piata cosmeticelor, undeconsumatorii, chiar daca nu au renuntat la achizitia de produse aucumparat in loc de doua creme de corp una si au folosit-o cumasura. Acesta a fost si motivul pentru care Oriflame, companiecare a inregistrat anul trecut vanzari de 33,3 mil. euro, increstere cu 4% fata de 2007, a aplicat o noua strategie - promotiape combinatii de produse (au fost combinate produsele de baza cucele de lux si s-au aplicat reduceri masive).

"Chiar daca am pierdut din marja produselor de lux stiu ca omulva alege produsele de lux atunci cand va avea din nou posibilitatifinanciare. Lucrurile se vor indrepta in a doua parte a anuluiviitor."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO