Companii

Otter vede creşteri de 5-7% cu cinci magazine noi

Otter vede creşteri de 5-7% cu cinci magazine noi

Autor: Cristina Rosca

15.11.2011, 00:06 595

Otter Distribution, unul dintre cei mai mari retaileri de pan­tofi din România, cu afaceri de 15,4 mil. euro în 2010, va des­chide şapte noi magazine anul viitor şi va ajunge astfel la o re­ţea de 45 de unităţi.

Compania - care aduce pe piaţa din România primele do­uă cele mai vândute mărci de pantofi din lume (Clarks şi Geox), dar şi brandurile Otter, Ara şi Gabor - deţine în Ro­mâ­nia multibrandurile Otter şi Promenade şi monobrandurile Geox şi Clarks.

"Încă ne gândim ce format de magazine vom deschide anul vi­­itor. Analizăm avantajele şi dez­­avantajele unor noi uni­tăţi Otter, Promenade şi Clarks", spu­ne Filip Schwartz, acţio­na­rul ma­joritar şi directorul executiv al Otter Distribution.

Potrivit unor declaraţii de la în­ce­putul anului ale lui Schwartz, costul unui magazin este de 400 de eu­ro per metru pă­trat fără fondul de marfă. Ma­gazinele deschise de Otter Dis­tribution au suprafeţe în­tre 80 şi 150 de metri pătraţi, po­tri­vit ultimelor informaţii dis­ponibile.

În acest an compania a des­chis patru magazine, două Ot­ter (Sun Plaza din Bucureşti, Mari­ti­mo din Constanţa), unu Clarks (AFI Pa­lace Bucureşti) şi unu Promenade (Tom Con­­stan­ţa). La jumătatea acestei luni compania va deschide o uni­ta­te Otter şi în centrul comercial Electro­putere din Craiova.

Astfel, Schwartz a pariat în acest an pe două noi formate de magazine: multibrandul Promenade şi monobrandul Clarks. Acţionarul majoritar al companiei a anunţat din vara aces­tui an intenţia de a lansa pe piaţă magazinele Promenade, care au un target diferit de cel al Otter. Clientul acestor ma­ga­zine are între 30 şi 50 de ani şi caută comoditate. În acest an com­pania a lansat şi monobrandul Clarks. Pantofii acestui brand erau deja prezenţi în magazinele Otter, însă după mo­de­lul deja testat al Geox, Schwartz a decis lansarea unui con­cept monobrand.

"În acest an, politica noastră s-a axat în principal pe două coor­donate - creşterea numărului de branduri şi modele ofe­rite şi consolidarea unei prezenţe cât mai extinse pe piaţa din România. Astfel, creşterea numărului de magazine şi a ofertei la nivel de branduri şi modele ne-a ajutat vânzările."

În primele nouă luni ale acestui an retailerul a obţinut afaceri de 12,3 mil. euro, în creştere cu circa 5% faţă de ace­eaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, în perioada ia­nua­rie-septembrie profitul operaţional a fost de 1,34 mil. euro, în creştere cu 17% faţă de primele nouă luni din 2010.

"La fel ca în primele nouă luni, şi pentru întregul an 2011 esti­măm un rezultat pe plus, păstrând o rată de creştere de 5-7% faţă de anul trecut. Pentru 2012 însă este greu de prezis, mai ales în contextul economic din prezent care nu promite o sta­bilitate a veniturilor care să poată încuraja consumul." În aces­te condiţii, Otter Distribution ar putea obţine în acest an afa­ceri între 16 şi 16,5 mil. euro.

Consumul la promoţie

Filip Schwartz spune că vânzările au fost ajutate de promoţii şi reduceri, foarte căutate de români. "Au devenit mult mai atenţi când şi cum cumpără. Preferă să studieze piaţa şi apoi iau decizii, asta dacă nu sunt încurajaţi de o ofertă specială."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO