♦ Divizia Nestlé Professional din cadrul grupului elveţian Nestlé are din 2020 în portofoliul din România produse pe bază de plante, alternative la cele din proteină animală ♦ E vorba de patru produse din gama Garden Gourmet ♦ Acestea sunt distribuite în HoReCa, dar sunt şi vândute în reţeaua Metro Cash&Carry, în hipermarketurile Carrefour şi în benzinăriile Mol şi OMV.
Alimentele verzi, cele realizate din plante ca alternativă la carne ori lactate, îşi găsesc tot mai mulţi adepţi în România şi în lume, atât în rândul vegetarienilor şi veganilor convinşi, cât în rândul celor care vor să consume mai rar produse din proteină animală. Motivele pentru care oamenii se orientează şi către astfel de produse – fie că e vorba de burgeri din proteină din mazăre, fie că e vorba de lapte de fistic – sunt variate, de la grija pentru planetă şi pentru animale la probleme de sănătate.
„Piaţa produselor plant based este în continuă creştere, iar numărul persoanelor flexitariene, dornice să îşi diminueze consumul de carne, se află pe un trend ascendent la nivel mondial, dar şi în România“, spune Ovidiu Tunaru, business executive officer, Nestlé Professional.