Companii

(P) Crama Ceptura, atenţie pentru consumator şi implicare în campanii sociale

(P) Crama Ceptura, atenţie pentru consumator şi...

Autor: Publicitate

11.06.2020, 09:00 1123

Început în forţă, anul 2020 a schimbat rapid planurile de dezvoltare ale companiilor din România. Versatili si implicaţi, cei de la Crama Ceptura au regândit din mers business-ul şi s-au alăturat campaniilor de susţinere a celor din lina întâi. Despre toate acestea ne povesteşte Marcel Grăjdieru, CEO Crama Ceptura.


1.      Cum a fost 2019 şi începutul de an 2020 pentru Crama Ceptura?

A fost un an bun, cu multă muncă, dar şi cu rezultate.  În perioada 2018-2019 Ceptura a realizat investiţii în valoare de 3 milioane de euro în tehnologie, cu scopul clar de a creşte continuu calitatea. După cum ştiţi Crama Ceptura face parte din grupul Purcari Wineries, iar în 2019 aproximativ 42% (40% în 2018) din totalul vânzărilor grupului Purcari s-au realizat pe piaţa din România (vin Purcari 25,8%, Crama Ceptura 14,2%, vin Bostavan 1,4%). În 2019 vânzările au crescut în România, Moldova, ţările asiatice şi au scăzut uşor pe pieţele din Europa Centrală. Pe cifre agregate, creşterea vânzărilor pe piaţa românească şi pieţe regionale a înregistrat un salt de 33% în 2017, aproximativ 18% în 2018, faţă de anul precedent şi 19% în 2019. Purcari Wineries se concentrează pe piaţa românească pentru a dobândi o poziţie de lider, investind în marketing pentru brandul Crama Ceptura şi vinul spumant. De altfel, după cifra de afaceri, Crama Ceptura SRL se află pe locul 3 la nivel naţional.

2.      Ce diferenţiază Crama Ceptura de ceilalţi competitori de pe piaţă?

Atenţie deosebită în procesul de producţie, în resursa umană, în packaging. Consumatorul vede produsul, îl memorează şi apoi e necesar ca acesta să confirme prin calitate. La acestea se adaugă diversitatea sortimentelor şi a gamelor de produse: de la vinurile seci, până la cele demidulci. Crama Ceptura produce sortimente de vin sec premium, 80% din portofoliul nostru fiind constituit din vinurile seci.

 3.      Cum aţi făcut faţă perioadei de lockdown?

Am adaptat rapid producţia şi întreg sistemul intern. Am început încă din martie lucrul în ture, pentru a nu supraaglomera încăperile. Apoi, am fost atenţi ca munca să se desfăşoare cu respectarea strictă a măsurilor de siguranţă (dezinfectarea suprafeţelor de lucru, a mâinilor - cu dezinfectanţii instalaţi de către angajator, măşti de protecţie, dezinfecţia încălţămintei pe covoraşele dezinfectante la intrare şi ieşire din încăperi), am aplicat politici favorabile familiei, păstrând tot timpul o comunicare continuă cu angajaţii şi partenerii noştri.

4.      Ce impact a avut această perioadă şi cum aţi supravieţuit?

Evident, am resimţit cu toţii un impact la nivel de vânzări, dar am încercat să păstrăm o comunicare constantă prin campanii care au susţinut eforturile autorităţilor şi care au îndemnat la responsabilitate. Am înţeles că în vremuri excepţionale este nevoie să susţinem oamenii excepţionali şi ne-am alăturat celor din sistemul medical, direcţionând 125.000 de RON către spitalul Judeţean din Ploieşti, pentru a susţine lupta grea a acestora împotriva coronavirusului. În total, 500.000 de RON au fost puşi la dispoziţie prin donaţie de Grupul Purcari în România şi Republica Moldova. Pentru că nu putem construi un business de succes fără să asigurăm sănătatea şi prosperitatea societăţii şi a comunităţilor în care trăim !

5.      Cum facem faţă acestei perioade unice pe care o trăim?

Numai împreună, sprijinindu-ne şi făcând front comun contra acestei pandemii.

6.      În ce veţi investi în 2020 pentru a ţine pasul cu piaţa?

Lucrăm pe o piaţă foarte activă, cu multe produse concurente de calitate şi asta ne bucură.  În 2020 căutăm extindere în noi canale de export. Ceptura vinde în 15 ţări din lume. De asemenea, dezvoltăm în permanenţă noi game de produse şi vom lansa curând un sortiment nou.  

7.     Cum aţi caracteriza piaţa vinurilor din România? Magazinele sunt pline, oferta este bogată, cum ieşiţi în faţă?

O piaţă activă şi în continuă dezvoltare. Mai nou, alegerea nu mai e dictată doar de preţ. Rafturile sunt pline cu vinuri din import, de calitate diferită (Franţa, Australia, USA, Africa). Aşadar, consumatorul are cu ce compara produsul autohton. Noi, la Crama Ceptura, lucrăm continuu la acest capitol, încercăm să fim întotdeauna în raportul preţ-calitate cu calitatea peste preţ.

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO