Elena Kudryashova, vicepreşedinte pe regiunea Europei de Sud-Est în cadrul Procter & Gamble (P&G), unul dintre cei mai mari jucători din industria bunurilor de consum, spune că perspectivele economice ale României sunt pozitive, iar contextul favorabil va atrage investiţii din partea unor companii precum P&G, dar şi creşteri ale consumului în acest an.
„Ne aşteptăm să fim martorii unei creşteri continue a consumului, favorizate de un mediu deflaţionist şi salarii mai mari. Consumul privat de retail a crescut cu 13,5% în 2016 şi se estimează că va continua să crească în următorii doi ani“, a declarat într-un interviu realizat prin intermediul e-mailului Elena Kudryashova, managerul care conduce din iulie de la Bucureşti operaţiunile P&G din zece pieţe din Europa de Sud-Est. Printre aceste pieţe se numără România, Grecia, Bulgaria şi Serbia. P&G are în portofoliu produse precum Gillette, Pantene, Head&Shoulders (H&S), Pampers, Ariel, Fairy, Oral-B, şi Ambi Pur.
Estimările vin în contextul în care anul trecut România a avut o creştere a PIB-ului de 4,8%, adică una dintre cele mai mari majorări ale economiei din Europa, în timp ce consumul a crescut cu peste 10% anual. Salariul minim brut a ajuns la 1.450 de lei după o nouă majorare în acest an.