Companii

Pagina Verde. Ce înseamnă sustenabilitatea în modă: creşte interesul pentru hainele second-hand, vintage

Platforma YKO-YKO a fost lansată la finalul anului 2021 sub forma unui magazin online cu branduri sustenabile.

Platforma YKO-YKO a fost lansată la finalul anului 2021 sub forma unui magazin online cu branduri sustenabile.

Autor: Alina-Elena Vasiliu

15.06.2022, 16:20 262

♦ Florina Secară şi Alexandra Pîrvan, fondatoarele YKO-YKO: Peste 65% din cei din generaţia Z preferă să cumpere de la branduri sustenabile, conform cercetărilor din piaţă. Dar sustenabil nu înseamnă doar segmentul de haine noi.

Piaţa de haine second-hand se află în trend ascendent şi în România, pe fondul creşterii interesului pentru sustenabilitate, spun Florina Secară şi Alexandra Pîrvan, fondatoarele YKO-YKO, o platformă online cu branduri sustenabile din industria modei.

„Am observat o creştere a pieţei de haine pre-loved (second-hand, vintage). De la profiluri de Instagram cu mii sau zeci de mii de urmăritori la grupuri de Facebook, magazine online de revânzare, acesta este un trend al ultimilor ani, alături de închirierea hainelor, în continuă creştere la nivel internaţional. Se simte creşterea interesului pentru acest segment şi pe piaţa locală“, spun ele.

Citând statisticile analizate de fashion-research.ro, un proiect de cercetare al motorului de căutare de modă Glami, fondatoarele YKO-YKO spun că vânzările de modă online au crescut cu aproape 26% faţă de 2020, iar aşteptările sunt ca acestea să crească în continuare, cu 22% în 2022.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO