Companii

Pambac ataca piata produselor calde si intra in competitie cu Fornetti

15.08.2008, 19:31 71

Pambac Bacau, unul din principalii producatori de paste fainoase si produse de panificatie, intentioneaza sa deschida pana la finalul acestui an patru-cinci puncte de vanzare a produselor de patiserie coapte in cadrul retelei proprii de magazine detinuta in Bacau.
"Pentru inceputul lunii septembrie pregatim lansarea primului punct de vanzare a produselor de patiserie congelate Pambac, in regim de produs copt in fata consumatorului", a declarat Alin Giurea, presedintele Pambac.
Reprezentantii companiei nu au precizat valoarea investitiei, insa au declarat ca daca aceste puncte de vanzare vor evolua conform asteptarilor, intentioneaza sa extinda acest concept si in restul unitatilor proprii detinute pe plan local. In prezent, Pambac detine in Bacau 15 magazine proprii.
Producatorul a inregistrat in primele sase luni ale acestui an o cifra de afaceri de 92 mil. lei (25,5 mil. euro), in crestere cu 34% fata de aceeasi perioada din 2007. In acelasi timp, profitul net a fost de 4,1 milioane lei (1,1 mil. euro), cu o crestere de 52% fata de profitul obtinut in primul semestrul al anului trecut.
"Cresterea cifrei de afaceri s-a datorat maririi volumului de vanzari, dar si majorarilor de pret cauzate de cresterile inregistrate la achizitia materiei prime. Majorarea profitului este rezultatul evolutiei vanzarilor de produse pozitionate pe segmentul up-mainstream si premium, dar si o consecinta a programului de reducere a costurilor implementat incepand cu a doua jumatate a anului 2007", a explicat Giurea.
In 2008, compania a realizat investitii totale de aproximativ 5 mil. euro in dezvoltarea capacitatilor de productie, logistica, distributie si sustinerea brandurilor, pentru care a alocat un buget de promovare de peste 2,4 mil euro (suma calculata in sistem rate-card).
In primul semestru al acestui an, brandurile cu cele mai mari volume de vanzari au fost Pambac si Grania (faina). Din punctul de vedere al dinamicii, cele mai mari ritmuri de crestere au fost inregistrate insa de pastele premium Flavora, pastele Gata, amelioratorii Superfort, produsele congelate si specialitatile de panificatie.
Potrivit reprezentantilor companiei, Pambac detine in acest moment pozitia de lider pe piata nationala de paste fainoase (24%) si pe piata de panificatie din Bacau (70%), locul 3 pe piata de faina (14%) si locul 5 pe piata de malai (8%). "Pentru urmatorii trei ani ne propunem sa ne consolidam pozitia de lider la paste fainoase si panificatie, in timp ce pentru faina si malai ne-am stabilit ca tinte obtinerea locului intai si respectiv locul doi pe pietele nationale specifice", a adaugat presedintele Pambac.
Pentru finalul anului 2008, reprezentantii companiei estimeaza o cifra de afaceri de 206 milioane lei (57,2 mil. euro), cu 27% mai mult fata de cifra de afaceri din 2007 si un profit de 8 milioane lei (2,2 mil. euro), in crestere cu peste 50% fata de anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO