Companii

Panasonic ar putea construi o fabrică de prize: „România este primul pas. Vrem să ajungem în toată Europa“

Panasonic ar putea construi o fabrică de prize: „România este primul pas. Vrem să ajungem în toată Europa“

Autor: Carol Dan

29.06.2015, 00:04 1582

Japonezii de la Panasonic vor pri­mul loc pe piaţa locală de prize, între­rupătoare şi prelungitoare, eva­luată la 10 mil. euro, iar dacă „vânzările merg bine“, vor lua în calcul varianta cons­truirii unei unităţi de producţie în România.

Panasonic este prezentă deja pe această piaţă prin distribuitorul auto­rizat Viko din Turcia, pe care l-a cum­părat anul trecut într-o tranzacţie evaluată la 560 mil. dolari.

„România e primul pas. Următorul este să ajungem în toată Europa“, spune Kazuhito Takahashi, membru în boar­dul Panasonic Eco Solution din Japonia.

Nurset Kayhan Apaydin, CEO al firmei turceşti Viko by Panasonic, spune că piaţa de prize, întrerupătoare şi pre­lungitoare din România este evaluată la 10 mil euro, dar dacă se ia în calcul tot segmentul de aparataj electric, piaţa depăşeşte „cu uşurinţă“ 20 de milioane de euro. În prezent, produsele de acest fel ale Panasonic acoperă 8% din piaţă, iar planul japonezilor este ca până în 2016 să ajungă la o cotă de 15%. „Vrem să creştem rapid. În orice piaţă suntem vrem să fim numărul 1“, adaugă Taka­hashi. Panasonic se va bate pe această piaţă cu competitori precum Bachmann, Strohm, Kuper, Hama, Schnedier Elec­tric sau Legrand.

Potrivit informaţiilor din presa turcă, Panasonic a cumpărat în octombrie 2013 un pachet de 90% din acţiunile Viko pentru 460 mil. dolari, iar ulterior şi-a majorat participaţia până la aproape 99%. Tranzacţia a fost fina­lizată la începutul anului 2014. Viko exportă peste 25.000 de tipuri de produse în peste 70 de ţări din Africa, Asia, Orientul Mijlociu şi Europa. Potrivit lui Apaydin,Viko are în Turcia a doua cea mai mare fabrică de materiale electrice din lume, cu o capacitate anuală de un milion de unităţi.

Panasonic va vinde pe piaţa româ­nească atât produse de masă, sub marca Viko by Panasonic, cât şi premium, care vor avea pe ele sigla Panasonic. Produsele de masă vor avea acelaşi preţ ca până acum, în timp ce unităţile cu sigla Panasonic vor fi mai scumpe.

 
 
AFACERI DE LA ZERO