♦ Grupul italian De’Longhi, o afacere de familie cu o istorie de mai bine de un secol, deţine în România două unităţi de producţie, unde realizează espressoare şi alte electrocasnice mici, dar are şi operaţiuni comerciale ♦ Tot businessul este operat de aceeaşi entitate juridică, cu afaceri de 1,6 mld. lei în primele zece luni din 2021, cât în tot anul anterior.
Pandemia de COVID-19 a oferit un impuls suplimentar pieţei de espressoare care se afla deja pe un trend ascendent, în contextul în care românii au renunţat treptat la cafeaua la ibric în favoarea celei la espressor, fie el automat, manual sau cu capsule. În ultimii aproape doi ani, marcaţi de criza sanitară, oamenii au petrecut în case mai mult timp ca oricând şi astfel şi-au dotat şi locuinţele cu electrocasnice care să le facă şederea mai plăcută. Espressoarele au fost printre produsele ce şi-au găsit loc pe lista de cumpărături. A contat în această decizie şi faptul că localurile HoReCa, deci inclusiv cafenelele, au funcţionat în 2020 şi 2021 cu o serie de restricţii, fiind chiar închise temporar.