Companii

Pandemia de COVID-19 a lovit în plin piaţa de modă offline, dar apetitul pentru haine şi pantofi a rămas şi s-a văzut în online, unde vânzările merg spre 1 miliard de euro

ANALIZĂ

Pentru jucătorii omnichannel, online-ul a crescut, dar nu suficient cât să compenseze declinul offline-ului, totuşi ponderea acestui canal a ajuns să depăşească 15% în medie, conform estimărilor ZF pe baza informaţiilor din piaţă.

Pentru jucătorii omnichannel, online-ul a crescut, dar nu suficient cât să compenseze declinul offline-ului, totuşi ponderea acestui canal a ajuns să depăşească 15% în medie, conform estimărilor ZF pe baza informaţiilor din piaţă.

Autor: Cristina Roşca

12.11.2020, 19:20 434

► Vânzările de haine şi pantofi au scăzut în primele nouă luni ale anului cu 17,5%, declinul estompându-se faţă de maximul atins în perioada ianuarie-mai, de peste 30%, arată datele INS

► Spre comparaţie, în aceeaşi perioadă, ianuarie-septembrie 2020, comerţul online total a crescut cu peste 40%, potrivit sursei citate, iar segmentul de modă a pus umărul la această evoluţie.

Românii cheltuie anual circa 5 mld. euro pe haine, pantofi şi echipamente sportive, iar până la pandemie ponderea vânzărilor online era de circa 10% în medie, conform estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă. În 2020 însă, pandemia de COVID-19 a schimbat raportul de puteri şi a făcut ca online-ul să devină nu doar un motor al acestei pieţe, ci şi un pariu al jucătorilor care încă nu se lansaseră - deloc sau puternic – pe acest segment.

„Înainte de pandemie, online-ul reprezenta pentru Benvenuti circa 4,5% din cifra de afaceri, atât a fost în 2019. În acest an s-ar putea să terminăm cu o cotă undeva la 20% din totalul vânzărilor. Sper să încheiem anul cu o scădere per ansamblu între 20% şi 30%. Pot să spun că dacă am scoate online-ul din această ecuaţie, lucrurile ar sta mult mai rău, dar pentru Benvenuti componenta de online în acest an are o creştere consi­derabilă şi din punct de vedere procentual şi valoric“, spune Dan Pavel, fondatorul Benvenuti, unul dintre principalii jucători din retailul de încălţăminte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO