Companii

Pandemia nu a dat un suflu nou comerţului stradal de modă, aşa cum se spera, ci a dus la mai multe închideri. De ce nu funcţionează acest canal în România?

ANALIZĂ

Calea Victoriei a devenit un punct de atracţie pentru consumatori şi clienţi, dar mai degrabă pentru zona HoReCa. Retailul de modă nu se dezvoltă decât punctual aici.

Calea Victoriei a devenit un punct de atracţie pentru consumatori şi clienţi, dar mai degrabă pentru zona HoReCa. Retailul de modă nu se dezvoltă decât punctual aici.

Autor: Cristina Roşca

24.12.2021, 12:55 1173

♦ Magazinul Zara de la parterul Unirea Shopping Center - considerat a fi magazin stradal pentru că are intrare separată din stradă - urmează să se închidă ♦ Soarta Stradivarius, un alt brand din portofoliul spaniolilor de la Inditex aflat în imediata apropiere, e şi ea sub semnul întrebării l Tot în zona Unirii din Capitală, grupul Intersport a închis singura unitate stradală din reţea ♦ Acestea sunt doar cele mai recente exemple dintr-un şir mai lung de închideri ale unor magazine de modă din stradal.

Pandemia de COVID-19 a în­chis, pentru prima dată în is­to­rie, mallurile din România şi din aproa­pe toată lumea, iar asta a re­prezentat un şoc im­pli­cit pen­tru industria de fa­shion care, în proporţie de 99%, a ales acest canal de vân­zare a produselor. Tea­ma oame­nil­or de a reveni în zone aglo­me­rate şi even­tua­lele restricţii impuse de auto­ri­tăţi - care au afectat centrele comerciale - au făcut ca unele voci să vorbească despre revenirea în prim-plan a stradalului după multă vreme. Însă, după aproape doi ani de pandemie de COVID-19, nu doar că spa­ţi­ile libere din stra­dal nu s-au ocupat cu ma­ga­zine de îmbră­că­minte şi încălţăminte, ci chiar se vede chiar o evoluţie în sens con­trar. Unele dintre puţi­nele unităţi stradale ră­mase trag obloanele.

„La fel ca în alte ţări, principalele pro­vo­cări ale comerţului stradal în România sunt re­prezentate de concurenţa cu cele­lal­te ca­na­le de vânzări, în special centrele comer­cia­le şi online-ul. La acestea se adau­gă lipsa totală de strategie din partea autori­tă­ţilor, cel puţin în Capitală. Sunt oraşe precum Cluj-Na­po­ca, Braşov, Timişoara şi Sibiu unde comerţul stradal este spri­ji­nit şi încurajat într-o anu­mită măsură şi se în­cearcă crearea unor poli comerciali în zo­na centrelor istorice“, spu­ne Bogdan Gubandru, head of invest­ment în cadrul com­paniei de consultanţă imobiliară Crosspoint Real Estate.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
GERARD BAKER la Gala ZF 2024 (Editor global, The Wall Street Journal)