Companii

Pandemia nu a dat un suflu nou comerţului stradal de modă, aşa cum se spera, ci a dus la mai multe închideri. De ce nu funcţionează acest canal în România?

ANALIZĂ

Calea Victoriei a devenit un punct de atracţie pentru consumatori şi clienţi, dar mai degrabă pentru zona HoReCa. Retailul de modă nu se dezvoltă decât punctual aici.

Calea Victoriei a devenit un punct de atracţie pentru consumatori şi clienţi, dar mai degrabă pentru zona HoReCa. Retailul de modă nu se dezvoltă decât punctual aici.

Autor: Cristina Roşca

24.12.2021, 12:55 1171

♦ Magazinul Zara de la parterul Unirea Shopping Center - considerat a fi magazin stradal pentru că are intrare separată din stradă - urmează să se închidă ♦ Soarta Stradivarius, un alt brand din portofoliul spaniolilor de la Inditex aflat în imediata apropiere, e şi ea sub semnul întrebării l Tot în zona Unirii din Capitală, grupul Intersport a închis singura unitate stradală din reţea ♦ Acestea sunt doar cele mai recente exemple dintr-un şir mai lung de închideri ale unor magazine de modă din stradal.

Pandemia de COVID-19 a în­chis, pentru prima dată în is­to­rie, mallurile din România şi din aproa­pe toată lumea, iar asta a re­prezentat un şoc im­pli­cit pen­tru industria de fa­shion care, în proporţie de 99%, a ales acest canal de vân­zare a produselor. Tea­ma oame­nil­or de a reveni în zone aglo­me­rate şi even­tua­lele restricţii impuse de auto­ri­tăţi - care au afectat centrele comerciale - au făcut ca unele voci să vorbească despre revenirea în prim-plan a stradalului după multă vreme. Însă, după aproape doi ani de pandemie de COVID-19, nu doar că spa­ţi­ile libere din stra­dal nu s-au ocupat cu ma­ga­zine de îmbră­că­minte şi încălţăminte, ci chiar se vede chiar o evoluţie în sens con­trar. Unele dintre puţi­nele unităţi stradale ră­mase trag obloanele.

„La fel ca în alte ţări, principalele pro­vo­cări ale comerţului stradal în România sunt re­prezentate de concurenţa cu cele­lal­te ca­na­le de vânzări, în special centrele comer­cia­le şi online-ul. La acestea se adau­gă lipsa totală de strategie din partea autori­tă­ţilor, cel puţin în Capitală. Sunt oraşe precum Cluj-Na­po­ca, Braşov, Timişoara şi Sibiu unde comerţul stradal este spri­ji­nit şi încurajat într-o anu­mită măsură şi se în­cearcă crearea unor poli comerciali în zo­na centrelor istorice“, spu­ne Bogdan Gubandru, head of invest­ment în cadrul com­paniei de consultanţă imobiliară Crosspoint Real Estate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO