Dorel Boris Simiz, cel care conduce alături de familia sa Pandora Prod: Acum căutăm să angajăm alţi 150 de oameni. Găsim greu angajaţi calificaţi.
Producătorul de textile Pandora Prod din Vrancea, care are o istorie de aproape două decenii, a reuşit să îşi majoreze businessul în criză de 2,5 ori după ce a decis să renunţe la lohn şi la clienţii mass-market şi să se orienteze către retailerii de lux pentru care face produse integrate.
Compania a ajuns astăzi la peste 1.000 de angajaţi şi afaceri de 128,8 milioane de lei (30 mil. euro).
„În 2008, când businessul a intrat în criză, aveam trei fabrici care lucrau în lohn. Am decis atunci să realizăm produse integrate, respectiv să primim o schiţă de la client şi noi să realizăm proiectarea şi dezvoltarea produsului“, spune Dorel Boris Simiz, cel care conduce alături de familia sa Pandora Prod. Tot producătorul român alege ţesătura şi accesoriile. Mai mult, se ocupă şi de transportul la client, având un parteneriat cu firme specializate. „Anterior când lucram în lohn clientul trimitea el şi materialele şi toate detaliile, noi doar executam produsul.“
„Odată cu restructurarea businessului ne-am reorientat de la clienţii mass-market către piaţa exclusivistă şi de lux. Acum lucrăm cu branduri precum Ted Baker, Cos, Hugo Boss, Comptoir de Cotonniers, Massimo Dutti şi alţii.“ Comptoir de Cottoniers a fost primul brand de lux din portofoliul Pandora Prod, compania lucrând cu ei din ’95. „Avem doar clienţi străini, nu lucrăm cu piaţa locală.“