Companii

Paradoxul comerţului alimentar autohton. Românii au avut cel mai mare apetit de shopping în regiune în primele nouă luni din 2024, deşi piaţa locală s-a confruntat cu scumpiri mai mari decât Polonia sau Cehia

Paradoxul comerţului alimentar autohton. Românii au...

Autor: Cristina Roşca

04.02.2025, 17:00 263

Comerţul alimentar din România a crescut în valoare cu 9,8% în perioada ianuarie-septembrie 2024 versus aceeaşi perioadă din 2023 În volum, avansul a fost de 4,7% România este ţara din regiune cu cele mai mari creşteri – atât în volum, cât şi în valoare –, deşi este pe locul secund în Europa Centrală şi de Est ca inflaţie, după Ungaria.

Românii au avut cel mai mare apetit de shopping în regiune în primele nouă luni din 2024, deşi piaţa locală s-a confruntat cu scumpiri mai mari decât Polonia sau Cehia, arată o analiză ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă NIQ.

Mai exact, comerţul cu dominantă alimentară a crescut cu 9,8% în valoare şi cu 4,7% în volum, ceea ce indică o inflaţie de peste 5%. Un nivel apropiat (5,3%) a mai fost înregistrat doar în Ungaria.

Totuşi, aici creşterile de preţuri la bu­nuri de larg consum, mai exact la produse care se găsesc frecvent în coşul de cumpărături, au trimis vânzările în volum în teritoriu negativ. Aşadar, vânzările în bucăţi au scăzut, pe când în valoare piaţa a fost menţinută pe plus exclusiv de inflaţie. O situaţie similară a fost raportată şi în Cehia, unde inflaţia a fost însă de sub 4%, conform calculelor realizate de ZF pe baza datelor NIQ.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Power Summit 2025