Dacia revine în motorsport şi va participa în 2025 în calitate de constructor la Raliul Dakar din cadrul campionatului mondial de rally raid.
Oficialii Dacia nu au menţonat ce model va participa la Dakar, însă 2025 este anul în care Bigster va fi lansat pe piaţa europeană, acesta fiind şi primul model Dacia construit de la zero pentru a „juca“ în segmentul compact.
Mai mult, la Dakar Dacia va participa cu o maşină ce va utiliza combustibil sintetic furnizat de Aramco, combustibil neutru din punct de vedere CO2. Aramco este partener alături de Geely şi Renault în compania Horse, care furnizează sisteme de propulsie care includ motoare cu ardere internă, furnizor şi pentru Dacia de la 1 iulie.
Pe de altă parte, chiar dacă noul combustibil este neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, motorul cu ardere internă tot poluează atmosfera cu alte gaze toxice. Noul tip de combustibil a fost adus în discuţie de Porsche şi Ferrari, care caută o soluţie pentru a continua producţia de maşini cu motoare cu ardere internă după 2035, însă momentan preţul acestuia este estimat a fi foarte mare în comparaţie cu benzina.
„Noi vrem ca aceşti combustibili sintetici să fie disponibili pentru toată lumea. În acest moment nu ştim ce va fi peste 10 ani în industria auto. Sperăm ca reglementările să deschidă calea tuturor şi producătorii să poată utiliza aceşti noi combustibili“, a răspuns Denis Le Vot, CEO-ul mărcii Dacia, la o întrebare ZF adresată în conferinţa de presă.