„Litoralul românesc se va dovedi un pariu câştigător pentru cine face acum investiţii. Veniturile pe cameră la anumite proprietăţi de pe litoral pot concura şi chiar depăşi veniturile unui hotel de oraş, chiar şi din Capitală”, spune Sorin Ionescu, consultant la FiveStar Hospitality.
Capacitatea de cazare din hotelurile de la mare a ajuns anul trecut la 65.000 de locuri, arată datele de la Institutul Naţional de Statistică (INS), cu 1.650 de locuri mai mult faţă de 2016, în timp ce numărul de turişti a atins un nivel record pentru ultimii zece ani, de 1,2 milioane de persoane.
Principalul investitor din staţiunea Mamaia este Mohammad Murad, unul dintre cei mai mari proprietari de hoteluri din ţară. El a finalizat construcţia hotelului de cinci stele Phoenicia Royal de pe litoral, o investiţie de 7 milioane de euro, iar recent, omul de afaceri spunea că are în plan investiţii de 30 de milioane de euro în turism pentru anul acesta şi 2019. Tot în Mamaia a fost inaugurat în această primăvară hotelul de patru stele Nyota, construit de la zero, cu o capacitate de 73 de spaţii de cazare, dezvoltat de compania Gamaro Construit.
„Se văd investiţiile realizate pe litoralul românesc în ultimii doi ani, oferta la cazare s-a diversificat, a crescut şi cererea pentru pachetele pe litoral atât din partea turiştilor, cât şi a companiilor“, a spus Carmen Pavel, şefa agenţiei de turism J’Info Tours, una din cele mai mari de pe piaţa locală. Ea afirma recent că tot mai multe companii îşi mută evenimentele de la munte la mare, în special în staţiunea Mamaia.