Companii

Cu un pas în urmă. Cum reuşeşte iar Polonia să ia faţa României? Cel mai mare aeroport din Polonia e la ani­-lumină de Otopeni, care se sufocă sub propria creştere. Pentru Otopeni există planuri de extindere şi modernizare, însă doar pe hârtie

Cu un pas în urmă. Cum reuşeşte iar Polonia să ia...

Autor: Miruna Diaconu

30.11.2024, 11:02 6772

♦ În 2018, a fost dată o hotărâre de guvern care prevedea extinderea aeroportului Otopeni, însă nici şase ani mai târziu lucrările nu au început.

Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni este cel mai mare aeroport din România, cu un trafic de 14,6 milioane de pasageri în 2023. Cu toate că numărul pasagerilor care tran­zitează acest aeroport a crescut de la an la an, Otopeniul funcţionează chiar peste capacitate, ceea ce face ca dimensiunea şi serviciile oferite în cadrul aeroportului să nu mai facă faţă volumului de persoane.

Creşterea volumului de pasageri pare să apropie tot mai mult aero­por­tul de un colaps. Totuşi, creşterea a fost aşteptată şi estimată încă din 2008 în mai toate studiile de fezabilitate ca­re au însoţit hârtii ale autorităţilor privind importanţa extinderii aeroportului.

Ultima extindere a aeroportului a fost finalizată în 2011, când a fost des­chis un nou terminal. La acea vreme, Otopeniul avea doar 5 milioane de pasageri, iar în tot acest timp, traficul de pasageri s-a triplat în condiţiile în care infrastructura aeroportuară a rămas aceeaşi. Suprafaţa aeroportului Otopeni este de circa 38.600 de metri pătraţi. Raportând numărul de pasageri la numărul de zile dintr-un an apoi la numărul de metri pătraţi, un pasager are la dispoziţie un singur metru pătrat.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro