Companii

Pasquale Natuzzi: Vom ajunge la afaceri de 130 mil. euro in Romania in urmatorii doi ani

Pasquale Natuzzi: Vom ajunge la afaceri de 130 mil. euro in Romania in urmatorii doi ani

Pasquale Natuzzi, presedinte si chief designer al Natuzzi

05.11.2007, 01:50 119

Producatorul si retailerul de mobilier Natuzzi estimeaza ca vanzarile fabricii Italsofa pe care o detine la Baia Mare vor depasi 130 mil. euro in urmatorii doi ani, dupa ce in urma cu o luna a terminat extinderea capacitatii de productie.
"Anul acesta veniturile fabricii se vor apropia de 100 de milioane de euro. Preconizez ca in urmatoarele 24 de luni vom ajunge la 130 de milioane de euro", a spus Pasquale Natuzzi, presedinte si chief designer al Natuzzi intr-un intreviu acordat ZF.
Natuzzi a intrat pe piata locala, la nivel de productie, in 2002, prin investitia greenfiled de la Baia Mare, cea mai mare fabrica a grupului, care aprovizioneaza piata europeana. Incepand cu acel an, valoarea investitiilor derulate de compania italiana se ridica la 46 mil. euro.
"Atunci cand am luat decizia de a investi undeva in Europa, managementul s-a hotarat sa viziteze fiecare tara pentru a vedea unde materia prima si pamantul erau disponibile, dar si unde exista dispozitia Guvernului pentru a ne ajuta sa instalam facilitatile de productie. La fel de importanta a fost si existenta fortei de munca specializate in industria mobilei. In final, alegerea a fost Baia Mare si dupa cinci ani suntem multumiti de evolutia afacerilor noastre aici", a continuat Natuzzi.
In prezent in cadrul fabricii de la Baia Mare lucreaza aproximativ 1.400 de persoane, dar datorita cresterii capacitatii va fi necesara si extinderea personalului.
"Acum angajam oameni in fiecare zi. Ar trebui sa mai aducem 1.000 de persoane in urmatoarele 24 de luni. Este un proces indelungat, pentru ca dupa ce ii angajam, urmeaza o perioada de training, de acomodare", a continuat Natuzzi.
Fabrica Natuzzi de la Baia Mare se intinde pe o suprafata de 60.000 mp si este unul dintre cele mai mari greenfiled-uri din industria locala a mobilei. In ultimul anii, investitorii de profil s-au ferit sa investeasca pe piata locala, ultimele greenfield-uri fiind in prelucrarea lemnului.
Veniturile din Romania reprezinta aproximativ 15% din totalul activitatii Natuzzi, procent care va creste odata cu marirea capacitatii de productie.
Anul acesta Natuzzi a facut si primul pas sub brand propriu pe segmentul de retail din Romania, printr-un magazin propriu deschis in urma unui contract de reprezentare cu compania Class detinuta de Camelia Sucu.
"Cu brandul Natuzzi incercam sa acoperim toate marile expozitii din lume, iar toti clientii nostri vin la aceste expozitii. Asa am intalnit-o de fapt pe Camelia (Sucu - n.red.) acum 13 ani. In tot acest timp am testat piata, evolutia produselor. Decizia de a avea un magazin sub brandul Natuzzi aici este consecinta evolutiei vanzarilor noastre prin intermediul magazinelor Class", a adaugat Natuzzi.
In 2008, Camelia Sucu are in vedere deschiderea a altor doua magazine Natuzzi, in Cluj si Contanta in urma unor investitii de 0,6 mil. euro.
Compania Natuzzi este prezenta la nivel mondial prin intermediul a doua branduri, Natuzzi, care se pozitioneaza pe segmentul high-end al pietei, si Italsofa, linie de productie creata in 2001, proiectata pentru segmentul comercial al pietei. Produsele Italsofa sunt realizate in China, Brazilia si Romania.
Grupul Natuzzi a fost infiintat in 1959 de catre Pasquale Natuzzi, iar in prezent este cea mai mare companie italiana de mobila, cu o cifra de afaceri de 735 mil. euro in 2006, iar pe segementul tapiteriilor din piele este lider mondial, detinand o cota de piata de 8%. Natuzzi are aproape 8.000 de angajati si detine sapte facilitati de productie in Italia si cinci in lume.
Magazinele Natuzzi sunt situate in orase precum Atena, Roma, Milano, Londra, Paris, Madrid, Copenhaga, New York, Sidney, Shanghai, Budapesta, Melbourne si Zurich.
Galeriile Natuzzi functioneaza in parteneriat cu cele mai importante retele de distributie din: Selfridges (UK), Sears Roebuck (Canada), Bloomingdales (SUA), David Jones (Australia) si Galeriile Lafayette (Franta).

Natuzzi in Romania:
La nivel de productie a intrat in 2002;
Investitiile totale pe piata locala se ridica la 46 mil. euro;
Vizeaza afaceri de 100 mil. euro anul acesta;
Va crea 1.000 de noi locuri de munca la Baia Mare in urmatorii doi ani;
Incepand cu anul acesta a intrat si pe retail cu brand propriu.

Camelia Sucu: Cererea pentru mobilierul de lux nu se concentreaza in Bucuresti

Compania Class Mob, detinuta de Camelia Sucu, se va orienta spre deschiderea de magazine si in afara Bucurestiului, pe fondul cresterii cererii pentru produse de lux in aceste zone. "Clasa inalta nu s-a mai concentrat numai la nivel de Bucuresti. Exista o clar o cerere si o nevoie de dezvoltare si pe plan local in tara. Clujul este foarte bine organizat din acest punct de vedere, Constanta este de asemenea o piata diversa si incitanta, dar si Iasiul vine foarte bine din urma", a spus Camelia Sucu. Class Mob a terminat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 5 mil. euro, din care aproximativ 25% este reprezentata de produsele Natuzzi. O data cu deschiderea primului magazin Natuzzi in acest an de pe piata locala, vanzarile pe acest brand ar putea atinge 1,5 mil. euro la nivelul pretului de retail, nivel care se estimeaza ca se va tripla in 2008. "Ma bazez pe o crestere minima de 15% anul viitor pentru Class, luand in considerare finalizarea primelor proiecte imobiliare care sa-mi aduca clienti noi", a continuat Camelia Sucu. Class a fost infiintata in 1194, in cadrul grupului Mobexpert, pentru ca in 2006 sa se desprinda de acesta. "Piata nu este bine definita pe segmentul mediu de pret. Ea acum se formeaza, iar pana cand acest proces nu va fi definitivat nu putem spune clar care este evolutia si valoarea acestei piete", a spus Camelia Sucu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO