Companii

Patronii de la Euroconstruct sunt noii "regi ai soselelor", dupa "era" UMB Spedition

13.07.2006, 20:49 724

Firma Euroconstruct, controlata de patronii restaurantului Golden Blitz, Dan Besciu si Sorin Vulpescu, a incheiat, in 2002-2006, un numar de 15 contracte cu Compania Drumurilor Nationale, in valoare de circa 15 milioane de euro, aproape toate contractele fiind castigate dupa 2004.
Pana in 2004, cele mai multe contracte pe partea de infrastructura rutiera erau castigate de firma UMB Spedition din Bacau, detinuta de omul de afaceri Dorin Umbrarescu, un apropiat al demnitarilor PSD, partid de guvernamant in mandatul 2000-2004.
Potrivit datelor obtinute de agentia Mediafax, noua dintre contractele incredintate firmei Euroconstruct de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), aflata in coordonarea Ministerului Transporturilor, au fost incheiate in cursul anului trecut, cu o valoare totala de aproximativ 14,3 milioane de euro.
Trei dintre contractele perfectate de Euroconstruct anul trecut, in valoare cumulata de circa 4,5 milioane de euro, au fost incredintate prin procedura negocierii cu o singura sursa.
Tot prin negociere cu o singura sursa, CNADNR a incheiat in acest an alte trei contracte cu Euroconstruct, la o valoare totala de circa 300.000 de euro.
La acestea se adauga contractul in valoare de aproximativ 30 de milioane de euro pe care Euroconstruct, in asociere cu alte doua firme, l-a castigat in iunie 2006 pentru efectuarea lucrarilor de reparatii la un tronson al autostrazii Bucuresti-Pitesti.
In 2005, Euroconstruct, firma detinuta de Dan Besciu si Sorin Vulpescu, a mai castigat, alaturi de alte cinci firme, o licitatie pentru intretinerea celor o suta de artere principale ale Municipiului Bucuresti pe o perioada de cinci ani, in baza unor contracte cu o valoare cumulata de 106 milioane de euro.
In perioada 2001-2004, cifra de afaceri a UMB Spedition a crescut de cinci ori, compania pozitionandu-se ca unul dintre cei mai activi constructori de sosele.
Firma bacauana a realizat in 2004 o cifra de afaceri de 102 mil. euro si un profit net de 15 milioane de euro, potrivit datelor publicate la Ministerul Finantelor.
Cu toate acestea, UMB Spedition si Euroconstruct, nu figureaza in lista CNADNR a celor mai importante firme care executa lucrari de infrastructura in calitate de contractori sau subcontractori.
Dan Besciu si Sorin Vulpescu sunt patronii Golden Blitz, restaurant frecventat in mai multe randuri de presedintele Basescu. Fostul asociat al lui Besciu si Vulpescu este Dorin Cocos, sotul Elenei Udrea, care a condus Cancelaria Administratiei Prezidentiale.
Dan Besciu a declarat ca incheierea celor mai multe dintre contracte dupa 2004 se explica prin lipsa experientei in domeniu pana in urma cu doi ani si prin implicarea firmei in alte proiecte.
"Pana atunci (inceputul anului 2005 - n. r.), nu am avut asa experienta similara pentru a participa la licitatiile organizate de Compania de Drumuri Nationale si cred ca nici nu am participat la prea multe licitatii organizate de aceasta, deoarece am avut lucrari castigate din alte parti", a spus Dan Besciu.
El a aratat ca, in ultima perioada, participa saptamanal la aproximativ zece licitatii pentru construirea de drumuri.
Luna trecuta, compania austriaca de constructii Alpine Mayreder Bau a protestat fata de atribuirea contractului de reabilitare a unui tronson din autostrada Bucuresti-Pitesti consortiului alcatuit din Euroconstruct Trading 98, PA&CO International si Search Corporation, care au cerut o suma aproape dubla pentru realizarea lucrarii.
Grupul de firme alcatuit din Alpine Mayreder Bau, Alpine si Consilier Construct a cerut doar 15,85 milioane de euro pentru reabilitarea a 23 de kilometri din autostrada Bucuresti-Pitesti.
Ceilalti concurenti in cadrul licitatiei, printre care si Euroconstruct au cerut pentru realizarea lucrarii o suma aproape dubla, adica 30,22 milioane de euro.
Potrivit Ministerului Transporturilor, solutia tehnica depusa de grupul perdant a fost incompleta, pentru ca nu includea modul de calcul detaliat pentru suprafete si cantitati de materiale si nici racordarea sistemului rutier vechi cu cel nou.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO