Companii

Patru din cinci români cumpără bere „pentru acasă“. Terasele şi restaurantele se bat pentru doar 19% din consum

Autor: Dana Ciriperu, Ioana David

10.11.2014, 17:08 429

Locuitorii din ţările baltice, polonezii, germanii şi românii sunt adepţii consumului de bere acasă, în timp ce portughezii, irlandezii şi spaniolii aleg să consume bere alături de prieteni la restaurant.

Criza a schimbat radical obiceiurile de consum din industria berii, un sector marcat în România de fenomenul ambalajului PET (cantităţi mari la preţuri mai mici), care în urmă cu zece ani acoperea un sfert din vânzările de bere, iar în prezent merge cu paşi repezi către 55%.

„Pe fondul scă­derii puterii de cum­părare şi a în­crederii românilor în evoluţia pozitivă a eco­nomiei naţionale a fost remarcat in­teresul crescut al majorităţii consu­matorilor pentru produsele de bere cu oferte de preţ sau cu oferte speciale de cantitate“, a explicat Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României, care grupează multina­ţio­nalele din industrie, dar şi companiile Romaqua sau asociaţiile de producători de materie primă din industrie.

Dacă în 2008 restaurantele şi terasele acopereau 35% din vânzările de bere, astăzi sectorul HoReCa mai are doar 19% din consum, arată un raport al Asociaţiei Berarii Europei. Restul îl reprezintă vânzările de bere din retail, mai precis berea cumpărată de români pentru a fi consumată acasă sau la un local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO