Criza a schimbat radical obiceiurile de consum din industria berii, un sector marcat în România de fenomenul ambalajului PET (cantităţi mari la preţuri mai mici), care în urmă cu zece ani acoperea un sfert din vânzările de bere, iar în prezent merge cu paşi repezi către 55%.
„Pe fondul scăderii puterii de cumpărare şi a încrederii românilor în evoluţia pozitivă a economiei naţionale a fost remarcat interesul crescut al majorităţii consumatorilor pentru produsele de bere cu oferte de preţ sau cu oferte speciale de cantitate“, a explicat Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României, care grupează multinaţionalele din industrie, dar şi companiile Romaqua sau asociaţiile de producători de materie primă din industrie.
Dacă în 2008 restaurantele şi terasele acopereau 35% din vânzările de bere, astăzi sectorul HoReCa mai are doar 19% din consum, arată un raport al Asociaţiei Berarii Europei. Restul îl reprezintă vânzările de bere din retail, mai precis berea cumpărată de români pentru a fi consumată acasă sau la un local.