Sucurile carbonatate, apa minerală şi cafeaua prăjită sunt bunurile care au cea mai mare pondere în coşul de alimente al românilor, raportat la valoarea coşului şi nu la volumul acestuia. Astfel, aproape 12% din banii cheltuiţi de un român la cumpărăturile de mâncare şi băuturi non-alcoolice merg pentru sucurile carbonatate, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen.
Banii românilor mai merg pe caşcaval (2,8% din buget), lapte proaspăt (2,7%) şi biscuiţi (2,2%). În topul celor mai "costisitoare" 15 alimente din coşul de consum intră produse care nu sunt necesare traiului de zi cu zi, însă nu intră alimentele de bază, precum zahăr sau făină ale căror preţuri sunt de regulă mai mici şi nu au o pondere importantă în totalul bugetului de cumpărături. Un român cheltuie anual la cumpărături, atât în retailul modern, cât şi în cel tradiţional - circa 762 de euro, potrivit calculelor ZF.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels