♦ Discounterul german este printre puţinele companii care au anunţat accelerarea dezvoltării pe plan local, într-o perioadă în care deja unii jucători frânează expansiunea din cauza contextului economic şi a inflaţiei care a dus la costuri mai mari de construcţie.
Retailerul cu profil discount Penny România a primit recent o infuzie de capital în valoare de 160 mil. euro de la compania-mamă din Germania, bani ce vor fi folosiţi pentru a accelera dezvoltarea de pe plan local, conform datelor ZF.
Astfel, compania Rewe Projektentwicklung România SRL, cea care operează investiÅ£iile imoÂbiliare ale Penny pe plan local, a primit în decembrie 2022 aproape 80 mil. euro (393 mil. lei) din Germania, aceasta fiind cea mai mare infuzie primită de o firmă autohtonă în acea lună, arată datele de la Registrul ComerÅ£ului. Ulterior, în ianurie 2023, o sumă similară a fost injectată, de această dată fiind a doua cea mai mare majorare de capital.
Aceste sume de bani vin în contextul în care retailerul are în plan 35-40 de deschideri în 2023, cel mai alert ritm de la intrarea pe piaţă ÅŸi aproape de două ori mai rapid decât media ultimului deceniu. DisÂcounterul gerÂman este printre puÅ£inele compaÂnii care au anunÅ£at accelerarea dezvoltării pe plan local – alături de Carrefour -, într-o periÂoaÂdă în care deja unii jucători frânează expanÂsiÂunea din cauza contextului economic ÅŸi a inÂflaÅ£iei care a dus la costuri mai mari de conÂstrucÅ£ie. Un magazin ajunge să coste astăzi ÅŸi cu 1-1,5 mil. euro mai mult ca acum 2-3 ani, spun sursele ZF din piaţă, valoarea exactă diferind în funcÅ£ie de suprafaÅ£a spaÅ£iului ÅŸi de alÅ£i factori.