Companii

Pentru ce a plătit Ahold Delhaize 1,3 mld. euro pe Profi: Activele cuantificabile sunt evaluate la 570 mil. euro, iar restul „goodwill“. Ce înseamnă asta?

Pentru ce a plătit Ahold Delhaize 1,3 mld. euro pe...

Autor: Cristina Roşca

14.03.2025, 00:07 25414

CLICK AICI PENTRU INFOGRAFICUL CARE ÎNSOȚEȘTE ACEST ARTICOL, DISPONIBIL EXCLUSIV PE ZF CORPORATE

La finalul anului 2023, grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, care deţine în România reţeaua Mega Image, a anunţat că preia retailerul Profi în schimbul sumei de 1,3 mld. euro (enterprise value, adică inclusiv datorii). 

Tranzacţia a fost finalizată abia în ianuarie 2025, după ce a primit acordul Consiliului Concurenţei. Acum, pentru prima dată, gigantul explică pentru ce a plătit această sumă. Activele cuantificabile valorează 570 mil. euro net, iar restul reprezintă potenţialul de business, sinergiile şi satul românesc.

„Achiziţia Profi dublează amprenta Ahold Delhaize în România, unde grupul avea deja circa 1.000 de magazine Mega Image. Combinaţia dintre cele două reţele va ajuta grupul să acopere mai bine atât zonele urbane, cât şi pe cele rurale”, se arată în raportul gigantului. Ahold Delhaize a cumpărat reţeaua pentru a-şi securiza o poziţie bună în piaţă, pentru că a găsit sinergii cu businessul deja existent (cel al Mega Image) şi pentru că pariul Profi pe ruralul românesc se conturează a fi câştigător. Cristina Roşca

„Goodwill-ul poate fi atribuit sinergiilor pe care le aşteptăm din alăturarea operaţiunilor (Profi şi Mega Image). Astfel, ne vom întări prezenţa atât în urban, cât şi în rural”, mai arată aceeaşi sursă.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Conferințele Ziarul Financiar și Business Magazin în 2025