Companii

Pepsi Blue a propulsat vanzarile QAB

02.02.2004, 00:00 303



Quadrant Amroq Beverages (QAB), imbuteliatorul marcilor Pepsi pentru piata romaneasca, a inregistrat o crestere de 57% a cifrei de afaceri din ultimul trimestru al anului 2003 fata de aceeasi perioada a anului 2002. Pe primele trei trimestre, ritmul de crestere a fost mai redus: 52% pe primul, 37% pe al doilea si 30% pe cel de-al treilea trimestru.



Datele indica o crestere anuala medie de peste 40%, adica o cifra de afaceri de peste 70 mil.$, anul trecut, conform datelor pe 2002 publicate de Ministerul de Finante.



"Cresterea vanzarilor s-a datorat si inovatiilor lansate de QAB in ultimele luni ale anului, ambalajul PET pentru marca Prigat si Pepsi Blue Cola, lansat exclusiv pentru perioada sarbatorilor de iarna", au transmis reprezentantii companiei. In volum, vanzarile pe ultimele trei luni ale anului trecut au crescut cu 30%.



In 2002, afacerile QAB SA s-au ridicat la 50,9 mil.$, cu 32% mai mult fata de 2001, conform Ministerului de Finante. Anul 2002 a marcat si trecerea la profitabilitate a companiei. In 2002, profitul a fost de 530.000 dolari, fata de pierderile de 3,1 milioane de dolari din anul precedent.



Marca Pepsi a generat, pe ultimele trei luni ale anului trecut, cea mai mare rata de crestere pe ansamblul companiei, de 48% in volum si 66% in valoare.



Urmatorul produs care a contribuit semnificativ la vanzarile QAB a fost Prigat, cu o crestere de 25% in volum si 38% in valoare. A urmat apa minerala Perla, cu crestere a volumului vanzarilor de 20% si a valorii de 38%.



QAB este imbuteliatorul si distribuitorul Pepsi, Prigat, Lipton Ice Tea, Kick si al apei minerale Perla in Romania si Republica Moldova. Compania este francizorul PepsiCo din 1991.



QAB a demarat anul trecut un program de investitii pentru construirea unei fabrici noi de racoritoare si ape minerale la Covasna, in valoare de sapte milioane de dolari. Fabrica, ce va avea doua linii de productie, urmeaza sa fie gata in primavara acestui an.



QAB mai are un centru de productie in Bucuresti, cu cinci linii de productie.



Piata bauturilor racoritoare din Romania este estimata la peste 500 milioane de dolari.



Principalii competitori ai QAB pe piata bauturilor racoritoare sunt European Drinks, care detine circa 50% din piata, urmat de Coca-Cola, cu 35%, conform unor estimari.



Pe piata apelor minerale, lider de piata este tot European Drinks, urmat de Borsec si Dorna.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO