Companii

PepsiCo afirma ca produsele de nisa inregistreaza cresteri mai mari fata de cele consacrate

PepsiCo afirma ca produsele de nisa inregistreaza cresteri mai mari fata de cele consacrate

Calin Clej s-a alaturat in acest an echipei PepsiCo

13.02.2007, 19:15 25

PepsiCo, gigantul american din industria soft drinks, care detine marcile Pepsi si Mirinda, si-a majorat anul trecut cu doua puncte procentuale cota de piata pe segmentul bauturilor racoritoare carbonatate.
Produsele din portofoliul PepsiCo au ajuns la o cota de 24% (in volum) pe piata locala de CSD (bauturi racoritoare carbonatate), conform rezultatelor preliminare pe 2006 prezentate de compania de cercetari de piata Canadean si citate de Calin Clej, noul marketing manager al diviziei de CSD pentru Romania, in cadrul PepsiCo International.
"In ultimii 5 ani ne-am dublat practic cota de piata pe segmentul bauturilor racoritoare carbonatate", afirma Calin Clej.
Bautura racoritoare de nisa Mountain Dew a fost anul trecut produsul din portofoliul PepsiCo cu cea mai mare crestere procentuala a vanzarilor fata de anul 2005, de aproximativ 90% in volum, segmentul Lemon Lime pe care se pozitioneaza inregistrand un avans de circa 12% in aceeasi perioada.
"Evolutia Mountain Dew din ultimul an ne-a demonstrat ca produsele cu o strategie clara de pozitionare si de comunicare, chiar daca reprezinta un mic procent din piata, pot fi in avantaj fata de cele deja consacrate. Mountain Dew este un produs de nisa, pozitionat initial pe segmentul Lemon-Lime, dar avand in plus un continut ridicat de cofeina, cu un target bine definit din segmentul consumatorilor tineri din mediul urban", spune Calin Clej. PepsiCo a adus Mountain Dew pe piata locala in anul 2003.
Brandul Pepsi, cel mai puternic din portofoliul PepsiCo, a ajuns in acest an la o cota de piata de 38% in volum, pe segmentul cola, potrivit aceleiasi surse, fiind foarte aproape de principalul sau concurent Coca-Cola.
"Vanzarile fluctueaza foarte mult, dinamica lor fiind influentata atat de trendul de dezvoltare organic al afacerii in Romania, cat si de elemente conjuncturale, astfel incat distanta dintre noi si principalul competitor pe segmentul Cola este foarte mica in acest moment", spune Calin Clej.
Segmentul Cola reprezinta 54% din piata bauturilor racoritoare carbonatate din Romania, fiind urmat in clasamentul celor mai mari trei segmente din aceasta piata de segmentul Orange si de Lemon-Lime, conform aceleiasi surse.
"Cheltuielile de promovare evolueaza spectaculos in ultimii ani, insa am trecut de faza in care ne puneam intrebarea daca este cazul sa investim sau nu. Piata romaneasca reactioneaza pozitiv la eforturile noastre", mai spune Calin Clej.
Principalii jucatori de pe piata locala a bauturilor racoritoare carbonatate sunt Coca Cola, PepsiCo, European Drinks si Carlsrom Beverages (Orangina).
Calin Clej s-a alaturat in acest an echipei PepsiCo, dupa ce a ocupat timp de doi ani functia de consumer marketing manager in cadrul Quadrant Amroq Beverages, imbuteliatorul autorizat al produselor PepsiCo pentru Romania si Republica Moldova. Clej are o experienta de patru ani in domeniul bauturilor racoritoare carbonatate. El il inlocuieste in functie pe Catalin Lascu, care a decis sa paraseasca compania PepsiCo Romania in vara anului trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO