Companii

Perla Harghitei a investit 5 mil. euro in dublarea capacitatii de productie

11.08.2008, 18:11 76

Compania Perla Harghitei a finalizat in prima jumatate a anului o investitie de circa 5 milioane de euro in dublarea capacitatii de productie. Dupa instalarea a doua linii de imbuteliere a apei, capacitatea companiei a ajuns la 470 de milioane de litri pe an, potrivit lui Puskas Istvan, managerul de marketing al Perla Harghitei S.A.
Producatorul a imbuteliat anul trecut 108 milioane de litri de apa minerala, in crestere cu 44% fata de volumul din 2006, conform datelor de la SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale). Acesta este al patrulea mare jucator pe piata de profil, dupa Romaqua Group, Coca-Cola HBC Romania si European Drinks, conform statisticilor realizate de SNAM la sursele de apa.
Istvan a mai precizat ca cifra de afaceri a companiei Perla Harghitei la semestru s-a majorat cu 11% fata de perioada similara din 2007, ajungand la 7,8 milioane de euro.
In volum, vanzarile de apa minerala ale companiei au inregistrat un avans de 9% in intervalul mentionat.
Pentru acest an, producatorul si-a revizuit in scadere estimarile de vanzari, la 15 milioane de euro, prognozele de la inceputul lui 2008 indicand o valoare de 19 milioane de euro.
Managerul a mai spus ca vanzarile din primele sapte luni ale anului s-au situat sub estimarile initiale, sezonul cald fiind, din punct de vedere termic, sub asteptarile companiei.
Producatorul activeaza pe piata cu brandurile de apa Perla Harghitei, Cristalina si Tiva Harghita, dar si cu Allegia pe segmentul bauturilor racoritoare carbonatate.
Tiva Harghita a fost lansata recent pe piata, dupa ce Perla Harghitei a redevenit actionar majoritar al producatorului Tiva Harghita S.A. din Sancraieni, fosta companie Kraiten.
Puskas Istvan a mai mentionat ca bugetul de promovare pentru produsele din portofoliul Perla Harghitei se ridica la 1,35 milioane de euro in acest an. Principalul actionar la Perla Harghitei, companie privatizata in 1995, este Arpad Kurko. Si producatorul apei minerale Biborteni a anuntat recent ca va investi in dublarea capacitatii de productie, iar compania Rio Bucovina a finalizat in acest an un proiect similar: prin investitii de 9 milioane de euro, imbuteliatorul si-a dublat capacitatea fabricii de la Vatra Dornei.
Investitiile masive ale companiilor de pe piata apelor minerale in facilitatile de productie sunt generate de cresterea consumului de apa la nivel local, dar si de necesitatea imbuteliatorilor de a-si eficientiza activitatile prin instalarea unor echipamente mai performante.
Piata apelor minerale, estimata la 1,25 miliarde de litri la nivelul lui 2007, ar putea creste in acest an cu 20%, potrivit prognozelor jucatorilor din piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO