♦ Piaţa de tutun încălzit generează venituri de 1 mld. de lei pe an dintr-o piaţă totală a ţigaretelor estimată la 21 de miliarde de lei ♦ Creşterea cu 1 lei a accizei la ţigările normale aduce venituri suplimentare la buget de 1,2 mld. de lei pe an; o măsură similară aplicată tutunului încălzit ar aduce un plus de 40 de milioane de lei la buget.
Peste 160.000 de români, adică 4% din totalul fumătorilor din România, sunt consumatori de produse din tutun încălzit, potrivit estimărilor British American Tobacco (BAT), liderul pieţei locale de ţigarete. Românii care fumează tutun încălzit cu dispozitive de tipul IQOS (brand deţinut de producătorul de ţigarete Philip Morris) sau Glo (brandul competitorului BAT) alimentează o piaţă care generează venituri de 1 miliard de lei pe an.
„Conform estimărilor companiei noastre, vânzările produselor HEETS (rezervele de tutun folosite împreună cu dispozitivul de încălzire a tutunului IQOS – n.red.) s-au situat la nivel naţional la o cotă de 2,9% din piaţa totală a tutunului pe anul 2020. Pe această piaţă, la 5 ani de la lansarea primului produs care încălzeşte tutunul fără să-l ardă, ţigările continuă să domine în mod clar alegerile consumatorilor din România“, a declarat pentru ZF Dragoş Bucurenci, directorul de comunicare al Philip Morris România, companie cu afaceri de 3,3 miliarde de lei şi profit de 354 de milioane de lei în 2019.