Companii

Peste 160.000 de români fumează ţigări „fără fum“ şi alimentează o piaţă de 1 miliard de lei pe an. Cum ar trebui accizate noile ţigări? Cel mai „fierbinte“ topic din industria tutunului: ar trebui sau nu accizate „rezervele“ pentru tutun încălzit aşa cum sunt accizate ţigările normale?

Peste 160.000 de români fumează ţigări „fără...

Autor: Florentina Niţu

08.03.2021, 00:06 955

♦ Piaţa de tutun încălzit generează venituri de 1 mld. de lei pe an dintr-o piaţă totală a ţigaretelor estimată la 21 de miliarde de lei ♦ Creşterea cu 1 lei a accizei la ţigările normale aduce venituri suplimentare la buget de 1,2 mld. de lei pe an; o măsură similară aplicată tutunului încălzit ar aduce un plus de 40 de milioane de lei la buget.

Peste 160.000 de români, adică 4% din totalul fumătorilor din România, sunt con­sumatori de produse din tutun încălzit, po­trivit estimărilor British American To­bacco (BAT), liderul pieţei locale de ţiga­rete. Românii care fumează tutun încăl­zit cu dispozitive de tipul IQOS  (brand deţinut de producătorul de ţiga­rete Philip Morris) sau Glo (brandul com­p­­etitorului BAT) alimentează o piaţă care ge­n­erează venituri de 1 miliard de lei pe an.

„Conform estimărilor companiei noastre, vânzările produselor HEETS (rezervele de tutun folosite împreună cu dispozitivul de încălzire a tutunului IQOS – n.red.) s-au situat la nivel naţional la o cotă de 2,9% din piaţa totală a tutunului pe anul 2020. Pe această piaţă, la 5 ani de la lansarea primului produs care încălzeşte tutunul fără să-l ardă, ţigările continuă să domine în mod clar alegerile consumatorilor din România“, a declarat pentru ZF Dragoş Bucurenci, directorul de comunicare al Philip Morris România, companie cu afaceri de 3,3 miliarde de lei şi profit de 354 de milioane de lei în 2019.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO