Comerţul, transporturile, construcţiile, industria alimentară şi textilele sunt domeniile care continuă să fie cele mai puternice generatoare de locuri de muncă pentru români, fiecare angajând cel puţin 100.000 de persoane până în prezent.
Însă nici în condiţiile în care comerţul are peste 700.000 de oameni în total nu a reuşit să îşi majoreze efectivele de personal, deşi pe timp de criză s-a tot extins. Nici celelalte industrii nu au avut un parcus mai bun, astfel că România „de business“ a pierdut 443.000 de locuri de muncă în 2014 faţă de 2008, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe. În 2014, numărul angajaţilor din companiile din România a ajuns la circa 3,9 milioane de persoane, în timp ce în anul precedent statisticile arătau o piaţă a muncii formată din aproape 4,4 milioane de persoane (fără a pune însă la socoteală munca la gri şi la negru).