Companii

PET-ul a ajuns la 90% din piaţa apelor minerale din România

PET-ul a ajuns la 90% din piaţa apelor minerale din...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

06.01.2014, 00:05 231
Ambalajele tip PET (din plastic) au ajuns în ultimii ani să cucerească şi piaţa apelor minerale, astfel că în prezent peste 90% din sticlele de apă minerală naturală vândută pe piaţa din România sunt din plastic.
 
Dacă în 1992 românii consumau apă minerală îmbuteliată doar în ambalaje de sticlă, în 2011 PET-ul a ajuns să aibă o pondere covâr­şitoare de 95%, potrivit Ghidului Apelor Minerale Naturale.
 
O altă piaţă unde PET-ul a ajuns la peste 50% din total este cea a berii, iar jucătorii din domeniu care au pariat pe acest lucru au ieşit câştigători.
 
Un exemplu este producătorul Romaqua, care are în portofoliu berea Albacher, brand lansat de câţiva ani şi care a câştigat repede cotă de piaţă.
 
„Tatăl“ berii la PET este Virgil Mailat, fost acţionat al producătorului Bere Mureş, cel care a introdus berea la PET pe piaţa românească la finalul anilor '90. În 2008 el a vândut afacerea cu 35 de milioane de euro gigantului Heineken.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO