Companii

Petromidia, cea mai mare rafinărie din România: Vedem o uşoară stabilizare, dar vor trece ani până la revenirea la capacităţile de dinaintea pandemiei

În România mai există astăzi patru rafinării, dintre care doar trei mai au activităţi în prelucrarea ţiţeiului, acestea fiind: Petromidia, a Rompetrol, care a procesat 4,8 milioane de tone de materii prime în 2020 (1,16 mil. tone de benzină şi peste 2,6 mil. tone de motorină şi combustibil de aviaţie), Petrobrazi, a OMV Petrom, cu o capacitate de 4,5 milioane de tone pe an, Petrotel, a Lukoil, cu o capacitate de circa 2,4 milioane de tone pe an.

În România mai există astăzi patru rafinării, dintre care doar trei mai au activităţi în prelucrarea ţiţeiului, acestea fiind: Petromidia, a Rompetrol, care a procesat 4,8 milioane de tone de materii prime în 2020 (1,16 mil. tone de benzină şi peste 2,6 mil. tone de motorină şi combustibil de aviaţie), Petrobrazi, a OMV Petrom, cu o capacitate de 4,5 milioane de tone pe an, Petrotel, a Lukoil, cu o capacitate de circa 2,4 milioane de tone pe an.

Autor: Alex Ciutacu

11.04.2021, 10:04 548

♦ Grupul Rompetrol, cel mai mare producător de produse petroliere din România prin intermediul răfinăriei Petromidia, spune că pe termen lung principalul obiectiv va fi revenirea la situaţia de dinaintea pandemiei, 2020 fiind unul dintre cei mai grei ani pentru industria de profil.

„Următorul deceniu este unul în care, la început, vor fi rea­lizate eforturi mari pentru revenirea la capacităţile şi la rezultatele obţinute înaintea pandemiei de COVID-19. Observăm o uşoară stabilizare a pieţei globale, dar efectele pozitive se vor resimţi asupra businessului abia în anii care urmează“, au explicat reprezentanţii grupului Rompetrol, cei care au în portofoliu rafinăria Petromidia, cea mai mare unitate de procesare a petrolului din România.

Rafinăriile au fost printre cele mai afectate facilităţi de producţie din economia globală în 2020, fiind prinse într-o furtună gene­rată de condiţii meteorologice atipice, criza santiară, res­tricţiile de circulaţie aferente şi nevoia constantă de inves­tiţii generată de tranziţia ener­getică. Capacitatea de ra­finare a primit o lovitură dură la nivel european, în contextul în care marii jucători au analizat oprirea sau trecerea în conservare a unor facilităţi de producţie întinse în toată Europa, din Anvers şi până în Scoţia sau Franţa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO