Companii

Piaţa auto după 11 luni din 2024. Iarna care se apropie îngheaţă vânzările de maşini şi piaţa revine pe minus în noiembrie. Mărcile asiatice cresc cu două cifre, cele europene scad în top cinci. Top 10 mărci după numărul de maşini noi înmatriculate în intervalul ianuarie-noiembrie

Piaţa auto după 11 luni din 2024. Iarna care se apropie...

Autor: Bogdan Alecu

03.12.2024, 16:40 7122

Înmatriculările de autoturisme noi sunt în scădere cu -8,2% faţă de noiembrie 2023, ajungând la un volum de 10.114 unităţi, potrivit datelor DGPCI centralizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Autoturismele „electrificate“ au o scădere de -10.2%, realizând o cotă de piaţă de 26,5%, din care autoturismele pur electrice înregistrează o scădere de 59%, realizând o cotă de piaţă de 4,9%, jumătate faţă de cea din 2023.

Scăderea de la 10.000 la 5.000 de euro a primei programului Rabla Plus a dus la o scădere a înmatriculărilor de maşini electrice în primele 11 luni faţă de perioada similară din 2023, în condiţiile în care nici investiţiile în infrastructură nu au ţinut pasul cu expansiunea din ultimii ani.  De partea cealaltă, hibridele – cele plug-in şi full – au crescut. Costul energiei electrice, lipsa staţiilor, dar şi înjumătăţirea primei Rabla Plus au afectat cel mai mult piaţa electricelor. Pe primele 11 luni din 2024, înmatricu­lările de autoturisme noi au atins 135.514 unităţi, cu o creştere de 2,6% faţă de perioada similară a anului 2023.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Power Summit 2025