Companii

Piaţă bună pentru Republica Moldova. „Misiunile de export sunt unul din cele mai utile instrumente de promovare. Pentru Republica Moldova, România este piaţa de export numărul unu“

Piaţă bună pentru Republica Moldova. „Misiunile de...

Autor: Florentina Niţu

19.11.2024, 17:00 175

„În anul 2023, 35% din exporturile Republicii Moldova au mers pe piaţa românească“.

Peste 50 de companii din Re­pu­blica Moldova au venit vineri la Bucureşti, la „Export Missions Ro­mâ­nia“, pentru a găsi parteneri şi a ex­tinde afacerile pe piaţa româneas­că. Evenimentul a inclus întâlniri B2B ale reprezentanţilor companiilor de produse alimentare, băuturi şi mobilă cu buyerii marilor reţele de comerţ modern din România, dar şi ai reţelelor de comerţ tradiţional.

„De la ediţia din 2024 ne dorim contacte şi discuţii care ar putea să ne livreze pe viitor contracte de export. Deja vedem un interes foarte mare din partea companiilor din România şi cred că vom obţine rezultatele do­rite, bazându-mă pe exemplele misiu­nilor precedente. De regulă, misiunile de export reprezintă unul din cele mai utile instrumente de promovare a exportului“, a spus Irina Tolstousov, directoarea adjunctă a Agenţiei de Investiţii a Republicii Moldova.

Agenţia de Investiţii este o insti­tuţie guvernamentală. Aceasta are un departament dedicat promovării ima­ginii ţării, folosind diverse platforme pentru a creşte vizibilitatea exportu­rilor şi a investiţiilor.

„În acest moment, România ră­mâne partenerul economic principal. Pentru Republica Moldova, Româ­nia este piaţa de export numărul unu, iar noi ne aflăm pe poziţia a treispre­ze­cea în calitate de importator al Ro­mâniei. Principalele noastre expor­turi în România sunt de produse agroali­mentare, mobilier, pro­duse din indus­tria uşoară, băuturile şi maşinile electrice şi echipamentele. Totodată, România se află în top zece inves­titori străini în Republica Mol­dova“, a afirmat Irina Tolstousov.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
ZF HR TRENDS