♦ „În anul 2023, 35% din exporturile Republicii Moldova au mers pe piaţa românească“.
Peste 50 de companii din Republica Moldova au venit vineri la Bucureşti, la „Export Missions România“, pentru a găsi parteneri şi a extinde afacerile pe piaţa românească. Evenimentul a inclus întâlniri B2B ale reprezentanţilor companiilor de produse alimentare, băuturi şi mobilă cu buyerii marilor reţele de comerţ modern din România, dar şi ai reţelelor de comerţ tradiţional.
„De la ediţia din 2024 ne dorim contacte şi discuţii care ar putea să ne livreze pe viitor contracte de export. Deja vedem un interes foarte mare din partea companiilor din România şi cred că vom obţine rezultatele dorite, bazându-mă pe exemplele misiunilor precedente. De regulă, misiunile de export reprezintă unul din cele mai utile instrumente de promovare a exportului“, a spus Irina Tolstousov, directoarea adjunctă a Agenţiei de Investiţii a Republicii Moldova.
Agenţia de Investiţii este o instituţie guvernamentală. Aceasta are un departament dedicat promovării imaginii ţării, folosind diverse platforme pentru a creşte vizibilitatea exporturilor şi a investiţiilor.
„În acest moment, România rămâne partenerul economic principal. Pentru Republica Moldova, România este piaţa de export numărul unu, iar noi ne aflăm pe poziţia a treisprezecea în calitate de importator al României. Principalele noastre exporturi în România sunt de produse agroalimentare, mobilier, produse din industria uşoară, băuturile şi maşinile electrice şi echipamentele. Totodată, România se află în top zece investitori străini în Republica Moldova“, a afirmat Irina Tolstousov.