Companii

Piaţa bunurilor de larg consum a crescut cu 8,4% în S1/2018 faţă de aceeaşi perioadă din 2017

Piaţa bunurilor de larg consum a crescut cu 8,4% în...

Autor: Roxana Rosu

31.08.2018, 00:04 355

„Familiile din România au achiziţionat mai des bunuri de larg consum pentru acasă şi au plătit cu aproape 5% mai mult la o vizită în magazin.“

Piaţa bunurilor de larg consum, estimată de ZF la 17-18 mld. euro anual, a crescut în prima jumătate a acestui an cu 8,4% în comparaţie cu perioada similară din 2017, avans determinat atât de inflaţie (+4%, dublu faţă de prima jumătate a anului trecut, conform Eurostat), cât şi de majorarea volumelor cumpărate, arată o analiză realizată de GfK Consumer Panel.

Datele de la INS arată că în primele şase luni cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul (bunuri alimentare, nealimentare şi carburanţi) s-a majorat cu 6,5%. Spre deosebire de INS, indicatorul GfK nu ia în calcul consumul de carburanţi, o piaţă de 10 mld. euro. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO