Consumul local urmează să crească şi în anii care vor urma pentru a ajunge în 2022 la 77 de euro per capita. Avansul de aproape 30% din perioada următoare nu va fi însă suficient pentru a reduce decalajul care desparte România de ţări precum Cehia sau Ungaria, unde consumul per capita este dublu. De regulă, consumul de cosmetice şi produse de îngrijre este direct proporţional cu puterea de cumpărare şi cu nivelul de trai. Astfel, România se află pe penultimul loc înainte de Bulgaria, cele două ţări fiind la coada clasamentului în UE şi în ceea ce priveşte salariul mediu net. Local, salariul lunar net este de circa 500 de euro în medie, de două ori mai mic decât în Cehia şi de 5-6 ori sub cel din Occident. Aceste diferenţe se pot remarca şi în ceea ce priveşte consumul per capita de cosmetice într-o analiză a companiei de cercetare de piaţă PMR care ia în calcul cinci ţări, respectiv România, Bulgaria, Cehia, Ungaria şi Slovacia. „Piaţa de retail de cosmetice din regiunea Europei Centrale şi de Est, ce cuprinde pieţele din Bulgaria, Cehia, Ungaria, România şi Slovacia, a crescut cu 3,9% în 2016 în monede locale, fiind evaluată la 4,6 mld. euro. Toate pieţele din regiune au crescut în monedă naţională, însă cele mai puternice avansuri au fost postate de Ungaria şi România, pe când la polul opus se află Bulgaria”, potrivit raportului PMR.