♦ Vânzările sunt influenţate şi de reclamele la produsele farmaceutice, care determină intenţia de cumpărare.
Anul trecut, în 2021, românii au lăsat în farmacii 5,5 miliarde de lei pentru medicamentele eliberate fără reţetă (OTC), cu 1,5 mld. lei mai mult faţă de anul 2019, înainte de a începe criza sanitară, potrivit rapoartelor companiei de cercetare de piaţă Cegedim.
Astfel, piaţa OTC-urilor a făcut un salt de 37% în valoare în trei ani şi a depăşit pragul de 1 mld. euro vânzări în România.
În ultimii doi ani, în contextul pandemiei de COVID-19, românii au cumpărat produse care să le întărească imunitatea, cum sunt vitaminele sau suplimentele alimentare. În plus, şi pentru simptomele uşoare de COVID-19 medicii au recomandat produse ca Paracetamolul, de exemplu, un medicament pentru care nu este nevoie de reţetă, care a avut o evoluţie spectaculoasă în vânzări. În cazul producătorului Zentiva, de exemplu, în primele opt luni din 2021 cererea pentru Paracetamol a fost cu 20% mai mare chiar faţă de aceeaşi perioadă din 2020. O cutie de Paracetamol costă între 2 şi 3 lei pe site-ul Farmaciei Tei, fiind un produs fabricat în mare parte în fabricile din România.