Companii

Piaţa de 200 de milioane de euro a îngheţatei se concentrează la vârf: doar liderul mănâncă o treime

Piaţa de 200 de milioane de euro a îngheţatei se...

Autor: Cristina Roşca

05.04.2019, 07:45 1794

Primii trei jucători - gigantul anglo-olandez Unilever, mărcile private şi elveţienii de la Nestlé - au peste 60% din vânzări.

Românii cheltuie anual 200 de milioane de euro pe îngheţată, piaţa fiind controlată de marii jucători. Mai, exact, în România există şapte jucători importanţi care „topesc“ cea mai mare parte a vânzărilor, din calculele ZF controlând 85-90% din toată piaţa.

Liderul pieţei de îngheţată este gigantul anglo-olandez Unilever care a ajuns să controleze o treime din vânzări după preluarea competitorului local Betty Ice. Pe poziţia secundă în top se află mărcile private dezvoltate de retaileri, podiumul fiind completat de un alt gigant străin, grupul elveţian Nestlé.

„Consumul de îngheţată în România şi în regiune este încă unul foarte scăzut, sub jumătate din media Uniunii Europene. Dacă luăm în calcul şi segmentul de îngheţată artizanală, doar piaţa locală trece de 200 mil. euro, însă noi privim mai departe către Europa de Sud-Est (România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru şi Republica Moldova) iar aici pieţele însumate depăşesc 400 mil. euro“, spune Ionuţ Ilie, executivul român care conduce businessul de îngheţată al grupului Unilever de pe cinci pieţe, respectiv România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru şi Moldova.

Piaţa de îngheţată din România este fragmentată şi subdezvoltată, consumul local fiind concentrat în proporţie de circa 90% pe perioada verii. Cifrele se referă la piaţa cumulată de scooping, de impuls şi de take home, alături de vânzările de îngheţată artizanală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO