Companii

Piaţa de cafenele îşi revine după ce criza a eliminat 1.000 de firme

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Cristina Roşca

03.04.2015, 00:07 536

Piaţa de cafenele a fost una dintre cele mai lovite de criză, în perioada 2008-2013 peste 1.000 de companii care operau cafenele şi baruri au tras obloanele sub povara chiriilor mari şi a preţurilor pe măsură. În piaţă mai sunt active 9.350 de firme.

În ultimii ani însă, interesul pentru aceas­tă industrie a revenit, atât antreprenorii locali, cât şi brandurile in­ternaţionale fiind dis­puse să parieze peste 100.000 de euro pe un local specializat în vânzarea de produse pe bază de cafea.

Cele mai noi nume interesate de piaţa locală sunt Esquires Cof­fee, un brand canadian cu o istorie de peste două decenii, şi Caffe Ritazza, un lanţ italian prezent în peste 20 de ţări. Ambele reţele vor intra local prin francizat, un model urmat de toate lanţurile interna­ţionale, de la Starbucks la Columbus Coffee.

 

Nestlé intră în retail

Gigantul elveţian Nestlé, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală a cafelei şi dulciurilor, atacă ultimul segment pe care nu era prezent în România, retailul, cu un magazin pe care îl va deschide în vară, pe Calea Dorobanţilor sub brandul Nespresso. Compania deţine la nivel mondial o reţea de peste 400 de buticuri dedicate sub acest brand, în 258 de oraşe din 55 de ţări.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO