Companii

Piaţa de modă merge după modelul din comerţul alimentar: trei retaileri străini atacă segmentul preţurilor mici

Piaţa de modă merge după modelul din comerţul...

Autor: Cristina Roşca

13.12.2018, 00:07 3680

Pepco, Kik şi Miniso sunt trei discounteri de pe segmentul de modă care pregătesc zeci de deschideri anual în România.

Piaţa locală de modă, evaluată la circa 15 mld. lei anual, a devenit tot mai atrăgătoare pentru jucătorii cu preţuri mici precum Pepco (Polonia), Kik (Germania) şi Miniso (Japonia). Cei doi din urmă au intrat în România în 2018, după ce Pepco deja ajunsese la peste 200 de magazine în toată ţara.

Evoluţia bună a polonezilor a încurajat şi alte bran­duri să pătrundă în România, unde aceşti jucători cu preţuri mici se bat cu alţi discounteri internaţionali, precum Takko sau LC Waikiki, dar şi cu magazinele de tip „orice produs la 13 lei“ sau cu bazarurile locale. Pe piaţa locală, din cauza puterii reduse de cumpărare, o mare parte (până la o treime, potrivit ultimelor date) din achiziţiile de haine şi decoraţiuni se realizează în pieţele agroalimentare şi în bazaruri, potrivit unor date mai vechi oferite de companiile de cercetare de piaţă. Acest lucru arată încă o dată potenţialul de piaţă pentru anumiţi retaileri.

În comerţul alimentar, segmentul de discount disputat de doi jucători - Penny Market şi Lidl - a ajuns la vânzări de circa 9 mld. lei (2 mld. euro anual), cifrele fiind în creştere constantă pe fondul expansiunii şi al creşterii interesului consumatorilor locali pentru aceste magazine.

Pe piaţa de modă, acest segment al preţurilor mici a fost practic inexistent până recent, în ultimii ani având loc o schimbare de paradigmă pe fondul expansiunii agresive a Pepco.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO