Companii

Piaţa de publicitate va înregistra o creştere de 1,9% anul viitor

Piaţa de publicitate va înregistra o creştere de 1,9%...

Autor: Mediafax

09.12.2013, 19:59 81

Piaţa de publicitate din România va înregistra o creştere de 1,9% în anul 2014, digitalul urmând să îşi continue creşterea, potrivit noului set de predicţii ale ZenithOptimedia. Publicitatea va începe să cunoască în următorii zece ani cea mai puternică perioadă de dezvoltare susţinută, înregistrând o creştere globală estimată la 5,3% (în 2014), faţă de 3,6% (în 2013). ZenithOptimedia estimează că această creştere va ajunge la 5,8% în 2015 şi 2016, datorită tehnologiei mobile. Conform noului set de predicţii făcute de ZenithOptimedia, creşterea consumului global de publicitate în anul 2014 va fi influenţată de stabilitatea pieţei de publicitate europene, precum şi de cele trei evenimente care au loc la patru ani: Jocurile Olimpice, Cupa Mondială la Fotbal şi alegerile din Statele Unite. În privinţa României, reţeaua ZenithOptimedia spune că este rezervat optimistă.

„Ne aşteptăm ca 2014 să fie anul mult aşteptat şi să schimbăm sensul trendului. Suntem optimişti pentru că avem evenimente de anvergură care ar trebui să atragă şi la nivel local investiţii adiţionale. Suntem optimişti pentru că, indiferent de evoluţia GDP-ului sau scăderea consumului, scăderea cumulată din ultimii ani a pieţei de media a depăşit şi cele mai negre estimări. Suntem totuşi rezervaţi, căci politicul local îşi poate pune amprenta, aşa cum a mai făcut-o în aceşti ultimi ani, adâncind criza în care industria de media se află deja“.  Potrivit ZenithOptimedia, după cinci ani de scăderi succesive ale pieţei de publicitate din România, pentru 2014 este preconizată o creştere uşoară de 1,9%.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 10.12.2013

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO