Companii

Piaţa de snacksuri din România este estimată la 3 mld. euro în 2025, avans de 5%. Vânzările de gustări le depăşesc chiar şi pe cele de pâine, deşi românii sunt cei mai mari consumatori din UE

Piaţa de snacksuri din România este estimată la 3 mld....

Autor: Florentina Niţu

24.01.2025, 17:03 199

Piaţa de snacksuri din România este estimată la 15,5 miliarde de lei (peste 3 mld. euro) în 2025, în creştere cu 5,6% faţă de anul 2024, potri­vit informaţiilor oferite pentru ZF de compania de cercetare şi analiză de piaţă Euromo­nitor International. Piaţa va creşte în continuare, în pofida presiunilor inflaţioniste, dar ritmul de creştere va fi două-trei ori mai mic decât în anii 2023 şi 2024.

„Ne aşteptăm la o relaxa­re continuă a pre­siunilor inflaţioniste în ur­mă­torii ani. Acest lucru va duce la o încre­dere mai mare în chel­tuielile de consum, însă mulţi consu­ma­tori vor continua să fie atenţi la buget şi vor opta pen­tru produse private label şi/sau vor căuta pro­moţii şi oferte spe­ciale. Produ­că­torii vor mai face faţă unor fluc­tuaţii în preţurile materiilor prime, pre­cum grâu, cacao şi zahăr, care sunt ingredien­te de bază în fabricarea snacksurilor. Creşte­rile de TVA legate de conţinutul de zahăr vor avea, de ase­menea, efecte în urmă­torii ani. În acest context, se aşteaptă ca pro­du­cătorii să rămâ­nă concentraţi pe optimiza­rea portofoliului, în timp ce cererea de bază va fi menţinută de stilurile de viaţă active şi agi­tate ale consu­matorilor“, explică Euromoni­tor, care se ba­zează şi pe prognozele Băncii Naţionale a României că rata anuală a infla­ţiei va scădea în 2025.

Spre comparaţie, vânză­rile de snacksuri, definite drept gustări, le depăşesc pe cele de pâine – estimate la 13,5 miliarde de lei în 2024, dar şi pe cele de fructe, de legume sau de produse pe bază de lapte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Power Summit 2025