Piaţa de snacksuri din România este estimată la 15,5 miliarde de lei (peste 3 mld. euro) în 2025, în creştere cu 5,6% faţă de anul 2024, potrivit informaţiilor oferite pentru ZF de compania de cercetare şi analiză de piaţă Euromonitor International. Piaţa va creşte în continuare, în pofida presiunilor inflaţioniste, dar ritmul de creştere va fi două-trei ori mai mic decât în anii 2023 şi 2024.
„Ne aşteptăm la o relaxare continuă a presiunilor inflaţioniste în următorii ani. Acest lucru va duce la o încredere mai mare în cheltuielile de consum, însă mulţi consumatori vor continua să fie atenţi la buget şi vor opta pentru produse private label şi/sau vor căuta promoţii şi oferte speciale. Producătorii vor mai face faţă unor fluctuaţii în preţurile materiilor prime, precum grâu, cacao şi zahăr, care sunt ingrediente de bază în fabricarea snacksurilor. Creşterile de TVA legate de conţinutul de zahăr vor avea, de asemenea, efecte în următorii ani. În acest context, se aşteaptă ca producătorii să rămână concentraţi pe optimizarea portofoliului, în timp ce cererea de bază va fi menţinută de stilurile de viaţă active şi agitate ale consumatorilor“, explică Euromonitor, care se bazează şi pe prognozele Băncii Naţionale a României că rata anuală a inflaţiei va scădea în 2025.
Spre comparaţie, vânzările de snacksuri, definite drept gustări, le depăşesc pe cele de pâine – estimate la 13,5 miliarde de lei în 2024, dar şi pe cele de fructe, de legume sau de produse pe bază de lapte.