Companii

Piaţa de e-commerce din România ocupă locul 50 la nivel global: cele mai căutate magazine online de către români au fost în 2020 eMAG, Fashion Days, Altex şi Dedeman. Piaţa de comerţ online din România a înregistrat o creştere de 49% anul trecut, în contextul în care piaţa mondială a avut un avans de 29%

Piaţa de e-commerce din România ocupă locul 50 la...

Autor: Miruna Diaconu

10.10.2021, 17:31 2155

♦ Creşterea pieţei de e-commerce a avut un efect puternic asupra sectorului de livrări de pe plan local, care a înregistrat o creştere de circa 20% anul trecut.

Piaţa de e-commerce din Ro­mâ­nia ocupă locul 50 la nivel global, cu o valoare de 3 mld. do­lari în 2020, fiind în faţa Bangla­deshului şi sub piaţa de co­merţ online din Singapore, conform da­te­lor platformei de analiză ecommerceDB.com.

Cei mai mare jucători de e-commerce de pe piaţa locală sunt eMAG şi Fashion Days, amândouă parte din grupul Dante Inter­national,  care a avut anul trecut veni­turi de 6,7 mld. lei, în creştere cu 47% faţă de anul anterior, când încasările au fost de 4,5 mld. lei, conform datelor Ministe­rului de Finanţe. Anul trecut, Dante Interna­tio­nal a avut un profit net de 107 mil. lei, dublu faţă de anul precedent.

Cele două sunt urmate în clasament de Altex, cu venituri de 5 miliarde de lei, şi Dedeman, cu 9 miliarde de lei la nivelul com­pa­niei, însă, în cla­samentul realizat de către ecommerceDB.com sunt luate în consi­de­rare doar veniturile din e-com­merce, care au fost de 94 milioane de dolari pentru fiecare dintre cei doi jucători (circa 453 mil. lei).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Bankers Summit'24