Companii

Piaţa hainelor pentru copii merge spre 400 de milioane de euro şi este dominată de giganţi străini

Autor: Cristina Roşca

17.10.2019, 16:25 774

♦ Discounterul polonez Pepco şi giganţii Zara şi H&M sunt cei trei jucători care domină piaţa de modă pentru copii ♦ Piaţa se află pe un trend ascendent de cinci ani, evoluţia pozitivă fiind aşteptată să continue încă pe atât.

Românii au cheltuit anul trecut 367 de milioane de euro pe haine pentru copii, cu aproape 10% mai mult decât în 2017, arată calculele ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

Piaţa de profil creşte fiind susţinută pe de-o parte de deschiderile de noi magazine ale jucătorilor deja existenţi, dar şi de intrarea pe piaţă a unor nume noi - fie companii specializate în vânzarea de haine pentru copii, fie retaileri de modă care au în ofertă şi astfel de produse. Totodată, piaţa este susţinută şi de creşterea puterii de cumpărare ca urmare a majorărilor salariale. Astfel, anul trecut consumul privat şi-a continuat trendul ascendent, cu un plus de circa 6%, după ce în cei doi ani anteriori avansul sărise de 10%.

„În 2018 piaţa de modă pentru copii a postat o creştere impresionantă în valoare. Acest avans vine în contextul în care toate categoriile de produse - în special cele de bebeluşi şi copii mici - au crescut. A contat însă şi faptul că preţurile au crescut în ritm cu inflaţia“, spun oficialii de la Euromonitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO