Companii

Piaţa învelitorilor rămâne dependentă de renovări. Dacă vânzările vor fi la nivelul din 2012, ar fi un lucru pozitiv

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Andreea Neferu

13.05.2013, 20:38 322

Piaţa locală de învelitori a devenit în ultimii ani dependentă de segmentul de renovări, în contextul în care de la an la an numărul de construcţii noi a scăzut drastic. Jucătorii din acest sector au opinii diferite cu privire la evoluţia vânzărilor în 2013, însă admit că principala trăsătură a pieţei în prezent este puternica polarizare a opţiunilor de cumpărare între produse premium, respectiv low-cost.

„Pentru acest an estimările noastre privind piaţa învelitorilor sunt de stagnare sau în cel mai fericit caz o uşoară creştere“, spune Ioan Farcaş, director de marketing al Lindab România, subsidiara locală a grupului suedez cu acelaşi nume. El apreciază că deşi România este o economie emergentă, cu un potenţial de dez­voltare a fondului locativ mult mai mare decât în vestul Europei, deocamdată piaţa in­ternă nu poate avea o evoluţie cu mult dife­rită faţă de ce se întâmplă la nivelul Uniunii Europene.

„Proiectele care au vizat înlocuirea acoperişului au fost numeroase în ultimii ani şi au contribuit la asigurarea unei stabilităţi a acestei pieţe. Practic, vorbim de o piaţă influenţată în mod categoric de proiectele de renovare. Construcţiile noi au fost reduse din punct de vedere numeric anul trecut“, spune Zoltan Szoke, sales director în cadrul Ruukki România pe segmentul de acoperişuri. De altfel, anul trecut au fost livrate la nivel naţional puţin sub 43.000 de locuinţe, cel mai redus nivel de după declanşarea crizei, potrivit informaţiilor de la Institutul Naţional de Statistică.

Szoke estimează că anul acesta piaţa locală de învelitori va înregistra o uşoară creştere, care nu va depăşi însă 5%. „Este un procent im­por­tant, având în vedere contextul eco­no­mic şi un semnal pozitiv pentru această piaţă“, spune reprezentantul Ruukki Ro­mâ­nia. Com­pania este subsidiara locală a gigantului finlan­dez Rautaruukki, unul dintre cei mai mari pro­du­cători de soluţii metalice la nivel european.

Pe de altă parte, Dan Mircescu, proprie­tarul producătorului şi importatorului de sis­te­me pentru acoperiş Final Distribution, este mai pesimist privind evoluţia sectorului local de învelitori, pe care îl evaluează la circa 200 mil. euro, din care peste 60% re­prezintă seg­mentul de ţiglă metalică. „Consider că dacă piaţa ar fi la dimensiunea celei din 2012, ar fi un lucru po­zi­tiv. Eu estimez o uşoară scădere“, apreciază Mircescu. Criza i-a determinat pe ro­mâni să fie mult mai atenţi la costuri, aceştia orien­tându-se către preţurile cele mai mici în prima fază.

Citiţi materialul integral în paginile revistei Business Construct şi pe site-ul www.zfcorporate.ro/business-construct

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO